استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که "دوران دفاع مقدس" زرین‌ترین صفحه‌ی تاریخ ایران است، گفت: در تمامی دنیا از اینگونه موارد علاوه بر انتقال افتخارات و مفاخر ملی، نسبت به جذب گردشگر هم استفاده می‌کنند، در حالی که دوران دفاع مقدس ما بسیار ارزشمند بوده و ما باید بیش از دیگران به این موضوع توجه کنیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه کل این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار پیش‌بینی شده است، گفت: امروز این مرکز با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع با هزینه‌ی ۲۵ میلیاردتومان افتتاح شد و آماده بهره‌برداری است.
 
وی با بیان توضیحاتی در رابطه با این‌که در دنیا جوامع و ملت‌ها چگونه افتخارات و مفاخر ملی خود را ارج می‌نهند، گفت: این جوامع با این که صرفا عرق ملی دارند اما جایگاه والایی به مفاخر ملی خود می‌دهند، در صورتی ما علاوه بر عرق ملی، دارای ارزش‌های بسیاری هستیم از این‌رو باید بیشتر به این موضوع توجه کنیم.
 
وی تاکید کرد: هر چند پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قریب به ۲۰ سال قدمت دارد، اما خرسندیم که امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم .
 
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس حقیقتا یک ملت در مقابل یک دنیا دست خالی و بدون تجربه به مدت هشت سال تمام جنگیدند، چنانچه در قطعنامه سازمان ملل ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد خسارت شد .
 
وی با اشاره به حجم رشادت‌ها و دلیری‌های رزندگان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این‌ رزمندگان سرلوحه و الگویی برای ما هستند، در دنیای پیشرفته‌ی امروزی شکاف نسلی به سرعت با مسایل دیگر پر می‌شود، از این‌رو باید از مفاهیم و ارزش‌های "دوران دفاع مقدس" مراقبت کرده و تبیین کنیم.
 
خدابخش با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی "سردار مهدی باکری" و با تاکید بر اسوه و الگو قرار دادن این سرداران دفاع مقدس، گفت: باید ویژگی‌های اخلاقی این الگوهای عملی را در حوزه مدیریتی پیاده کنیم؛ چه مادرانی که در هشت سال نه تنها یک فرزند بلکه فرزندان خود را به این مسیر تشویق کردند! باید این موارد را به نسل بعد منتقل کنیم و مرکز فرهنگی دفاع مقدس عهده‌دار چنین کاری است .
 
وی در پایان با تاکید بر این‌که باید در عمل نشان دهیم که مجاهدان و ایثارگران جایگاه والایی دارند، تاکید کرد: ما مدیران نیز باید با رفتار و کردار خود این فرهنگ را به نمایش بگذاریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.