ساعت شش و نیم عصر است، تو تاریکی هوا به سمت ایستگاه تاکسی در حال حرکت بود که با صدای بوق به پشت سر خود برمی گردم، متوجه تاکسی پرایدی می شوم که راننده آن یک زن است.
با دیدن راننده زن سوار ماشین می شوم، کمی جلوتر می رود و برای سوار کردن مسافر بوق می زند، خانمی که در حال سوار شدن به تاکسی دیگر بود با دیدن او به سمت تاکسی او می آید و سوار می شود.
در طول مسیر با معرفی خودم و گفتن اینکه خبرنگارم از او می خواهم تا مصاحبه ای داشته باشیم و از سختی های کارش بگوید.
این گونه آغاز می کند: لیلا علمی هستم و به دلیل علاقه ای که به رانندگی دارم این شغل را انتخاب کرده ام.
وی می گوید: پیش از این در آموزشگاه های رانندگی به مدت چهار سال به عنوان مربی فعالیت داشتم ولی به دلیل نداشتن خدمات بیمه ای و بازنشستگی، تاکسیرانی را انتخاب کردم و از ۹ سال پیش فعالیتم را شروع کردم.
علمی با بیان اینکه یکی از نخستین رانندگان زن تاکسی رانی شهرستان تبریز است، اضافه می کند: در ابتدای فعالیت از مسیر های ولیعصر، آبرسان و میدان ساعت شروع کردم و استقبال خوبی از سوی مسافران از من شد.
وی با بیان اینکه حدود 6 نفر راننده تاکسی زن در تبریز فعالیت می کنند، از مسوولان خواستار حمایت بیشتر از زنان شاغل در این حرفه می شود.
وی با تاکید بر رعایت اصول راهنمایی و رانندگی، می گوید: متاسفانه در جامعه ما بسیاری از رانندگان توجه کمتری به اصول راهنمایی و رانندگی دارند که موجب ایجاد ترافیک و حوادث می شود.
این راننده زن تاکسی با اشاره به بیماری قلبی همسرش، ادامه می دهد: برای گذران زندگی با تمام توان کار می کنم و دو سرویس مدرسه نیز دارم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه مسوولان تاکسی رانی و رانندگان تاکسی به خوبی حمایت می کنند.
خانم علمی یادآور می شود: یک پسر و یک دختر دارم که جوان هستند و برای تامین آینده آنها ناگزیر از فعالیت هستم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.