سرهنگ جواد ناموران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، به همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای برون شهری در محورهای استان را الزامی دانست و از رانندگان وسائط نقلیه خواست احتیاط لازم را داشته باشند .
وی با اشاره به اینکه در بیشتر محورهای استان از جمله آزاد راه تبریز - تهران ، جاده قدیم تبریز - میانه، محور تبریز - اهر - کلیبر و تبریز - مرند - جلفا بارش شدید برف گزارش می شود ، گفت: رانندگانی که وسایل ایمنی سفرهای زمستانی به همراه نداشته و مقررات سفر در این شرایط را رعایت نکنند برای پیشگیری از حوادث رانندگی از تردد آن ها در این محورها جلوگیری خواهد شد.
رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی همچنین با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف و برودت هوا، از هموطنان خواست از مسافرت های غیرضروری در محورهای استان پرهیز کنند.
به گزارش هواشناسی استان آذربایجان شرقی بارش برف و باران از شب گذشته در استان شروع شده و در زمان حاضر وضعیت هوای شهرستان های کلیبر، اهر، هریس، مرند، ورزقان، بستان آباد و چاراویماق برفی و ملکان ، میانه و تبریز برفی و بارانی است.
بر اساس این گزارش بیشترین بارش 12 ساعت گذشته از چاراویماق به میزان 9.5 میلی متر گزارش شده و در زمان حاضر ورزقان با 3 درجه سانتی گراد زیرصفر سردترین دمای استان و عجب شیر با 5 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین دمای استان را دارد.
دمای هوای تبریز 3 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 3 درجه سردتر شده است.
بر اساس این گزارش فعالیت سامانه بارشی کاهش 5 تا 15 درجه ای دما را به همراه خواهد داشت و از عصر یکشنبه استان را ترک می کند .
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.