نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست،اظهار کرد: زمانی که سردار سلیمانی طی پیامی به رهبر معظم انقلاب بسته شدن پرونده ی داعش را اعلام کرد، مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند که هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و دشمنان نمی توانند این شرایط را پذیرفته و عقب نشینی کنند و همواره سعی خواهند کرد تا زهر خود را بریزند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه ی نماز جمعه ی تبریز، با اشاره به این‌که طبق تاکید امام راحل، مجلس شورای اسلامی باید در راس امور قرار گیرد و وظیفه ی اصلی آن قانون گذاری و ریل گذاری برای حرکت دستگاه های مختلف اجرایی و نظارت بر عملکرد دستگاه هاست، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰، وظیفه ی رسیدگی به گزارشات ارسالی مردم از دستگاه های اجرایی را برعهده دارد که بعد از رسیدگی، گزارشات را به هیئت رئیسه ارائه می دهد.
 
وی افزود: طی سال جاری برنامه ای برای کمیسیون اصل ۹۰ و فرهنگی مشخص شده و بر همین اساس کمیسیون نباید منتظر ارسال گزارشات مردمی از سوی دستگاه های اجرایی شود بلکه خود باید مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و رسیدگی کند که در این ارتباط دستگاه های شش استان از جمله آذربایجان شرقی را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار داده ایم که بعد از جمع بندی،  به هیئت رئیسه در صحن مجلس ارائه می شود.
 
وی با بیان این‌که در این ماموریت قصد مچ‌گیری از دستگاه های اجرایی را نداریم بلکه هدف اصلاح عملکرد دستگاه های اجرایی است، تشریح کرد: در برخی مواقع، برخی از دستگاه ها از مسیر اصلی خارج شده و از قانون تعدی می کنند که لازم است این دستگاه ها به مسیر اصلی بازگشته و متذکرات لازم برای آنها انجام گیرد.
 
وی بیان کرد: در گذشته کمیسیون اصل ۹۰، طبق ضوابط و‌مقررات مانند دیوان محاسبات به پرونده ها رسیدگی نمی کرد بلکه آنها را به قوه ی قضاییه ارجاع می داد که این امر موجب طولانی شدن و نتیجه نگرفتن پرونده ها می شد ولی در حال حاضر مجلس شورای اسلامی، کمیسیون را به عنوان دیوان مرجع رسیدگی به گزارشات مردم تعیین کرده تا بتواند در این خصوص حکم صادر کند.


سعیدی با اشاره به این‌که کمیسیون فرهنگی، مشکلات فرهنگی هر استان را نیز بررسی می کند، گفت: مسائل فرهنگی هر استان با دیگری متفاوت است که طی ماموریت ها، این مشکلات از نزدیک بررسی شده و در این خصوص تصمیماتی نیز گرفته شده است. 
 
وی تاکید کرد: در حوزه ی قانون گذاری و نظارت نیز وظایفی که بر گردن نمایندگان نهاده شده، نمایندگان اهتمام جدی می ورزند تا رسالت خود را در مجلس به نحو احسن انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به جریانات اخیر در کشور، افزود: سال گذشته یکی از نشریات آمریکا مطلبی در خصوص این‌که ایران جزو هفت کشور قدرتمند جهان است، منتشر کرده بود و با ارائه ی هشدارهایی به مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که  ایران تاثیرگذارترین کشور در خاورمیانه است.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در یکی از برنامه های تلویزیونی نیز رئیس سازمان سیا آمریکا با صراحت اعلام کرد که طی هفت سال گذشته، نفوذ ایران در منطقه ی خاورمیانه گسترش یافته است، افزود: این مقام آمریکایی در این مصاحبه از ایران به عنوان چالش بلندمدت برای آمریکا یادکرد، چرا که در جریانات سوریه، یمن و عراق، تاثیر گذاری ایران به وضوح در منطقه مشاهده شد و‌ مقامات آمریکایی باید با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت جهت مقابله با ایران عمل کنند تا ایرانیان از مواضع خود در خاورمیانه عقب نشینی و از نفوذشان کم کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که دشمنان درصدد هستند تا متحدان ایران را از این‌که ایران نمی تواند تکیه گاهی محکم برای آنها شود، بترسانند، اظهار کرد: دشمنان می خواهند ایران اسلامی را که به عنوان کانون تفکر اسلامی تکیه گاه مستضعفان جهان است، متزلزل کنند و متحدان را به این باور برسانند که ایران نمی تواند تکیه گاهی برای آنها شود.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از توطئه های دشمنان، توطئه های اخیر در داخل ایران است، دشمنان می خواهند در داخل ایران توجه مقامات و مسئولان تصمیم گیرنده را به مسائل آشوب و فتنه جلب و درگیر کنند.


وی با تاکید بر این‌که مشکلات مردم واقعی است و ما نمی گوییم هر چیزی در جامعه گل و بلبل است، افزود: طی چند سال اخیر رکود شدید در جامعه، قدرت خرید مردم را کاهش داده  و این امری طبیعی است که مردم مشکلات خود را با آزادی کامل بیان کنند  ولی دشمنان با برنامه ریزی روی این موج سوار شده و از این فرصت بهره برداری کردند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

وی ادامه داد: دشمنان در کشور سوریه نیز از این فرصت ها استفاده کرده و حرکات صنفی را با تبدیل به شورش های مسلحانه، آشوب ها را در تمامی شهرهای سوریه ایجاد کردند که این امر کشور سوریه را طی پنج سال، درگیر و از رژیم صهیونیستی غافل کرد، در ایران نیز همین هدف شوم را در سر داشتند و پی در پی به متحدان منطقه پیام ارسال می کردند که ایران دارای مشکلات داخلی زیادی است و نمی تواند برای شما تکیه گاهی شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که انقلاب، نظام و ولایت در عمق وجود مردم ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: علی رغم گلایه مندی مردم از برخی مشکلات، مردم نشان دادند که اعتمادشان به نظام همواره پابرجاست و تمامی امیدهای سلطه های نظام را ناامید کردند و مردم با حضور خود در صحنه روی برنامه های آنها، خط بطلان کشیدند.
 
وی افزود: دشمنان می پنداشتند که مانند سال های گذشته، فضای یاس و ناامیدی در کشور حاکم شده و در این راستا برخی رسانه های داخلی و فضای مجازی یاس و ناامیدی به جامعه پمپاژ می کردند تا مردم نسبت به نظام بدبین شوند.
 
سعیدی با تاکید بر این‌که هر زمان مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور نسخه نوشته اند بی شک با عمل به آنها در مقابل دشمنان موفق و پیروز شده ایم، تصریح کرد: افتخارات اخیر سوریه به برکت تبعیت از منویات رهبر فرزانه کشور تحقق یافت، اگر در حل مشکلات اقتصادی کشور  به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی عمل کنیم بی تردید در حل آنها نیز موفق خواهیم شد.
 
وی در خصوص بودجه سال ۹۷، اظهار کرد: بودجه ی سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در خصوص حل مشکلات و نگرانی ها، مسئولان توجه کافی را اعمال می کنند و تلاش می شود تا بودجه ی ۹۷ در مسیری قرار گیرد تا اقشار آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه نشوند چرا که اگر شکاف ها و تبعیض ها در جامعه درمان شود، شاهد اقدامات موفقیت آمیزی خواهیم بود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید در حوزه ی خود و در انجام مسئولیت های خود دقت کافی را داشته باشند چرا که دشمنان می خواهند از نقاط ضعف ما استفاده کرده و یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.