به گزارش ایرنا، پیرمرد کلاهی لبه دار بر سر و عصایی در دست؛ پالتوی بلندی به تن کرده است، با قدم های آهسته ای که با زحمت برمی دارد، این سو و آن سو می رود.
هیاهوی شهر، صدای بوق ماشین ها، عبور و مرور آدم ها و اتومبیل ها که گاهی به هم گره می خورد، پروژه نیمه تمامی که به حال خود رها شده و... این ها چیزهایی نیست که بخواهد روان و ذهن یک بازنشسته و پا به سن گذاشته را به آرامش دعوت کند؛ دریغ از یک فضای سبز و یک نیمکت که این پیرمردها روی آن آرام بگیرند.
اینجا مرکز شهر مرند است، محل تجمع و قرارگاه پیرمردها و بازنشستگانی که سرپناهی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

**کنار خیابان زیبنده بازنشستگان نیست
احمد قربان زاده یکی از بازنشستگان به خبرنگار ایرنا می گوید: بازنشستگان، همان بخش فعال جامعه هستند که 30 سال زحمت و تلاش را در کارنامه خود برای توسعه و خودکفایی کشور دارند.
وی با اشاره به اینکه بازنشسته یک فرد اسقاطی نیست، می افزاید: بسیاری از افراد در دوره بازنشستگی موفقیت هایی به دست می آورند که در سیستم اداری نتوانسته اند به آن برسند و بررسی ها نشان می دهد که استفاده از توان و تجربه و تخصص آنها در حوزه های اقتصادی و اجتماعی موفقیت آمیز است.
قربان زاده عنوان می کند: بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی، حقوق بسیار پایینی دریافت می کنند اما مهم ترین دغدغه و معضل ما، نداشتن یک مکان مناسب برای دور هم بودن است، از مسئولان شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر می خواهیم نسبت به حل این مشکل ما اقدام اساسی انجام دهند.
اما ابوالفضل پوریوسف، دیگر بازنشسته مرندی می گوید: می توان بخشی از فعالیت دستگاه ها را در قالب خدمات خودرویی، تعاونی، فضای سبز و ... به خود بازنشستگان واگذار کرد تا امید به زندگی و حمایت اقتصادی برای این افراد به همراه داشته باشد.
وی ادامه می دهد: زیبنده نیست که بازنشستگان به دلیل نبود مکان مناسب در گوشه و کنار خیابان بمانند به همین دلیل نیازمند ایجاد فضای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود و انجام ورزش و تفریحات سرگرم کننده هستند.

**هیچ گونه خدماتی به بازنشستگان ارائه نمی شود
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان مرند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این کانون 10 سال پیش تشکیل شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون هشت هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر در این کانون عضویت دارند که سالانه 100 هزار ریال حق عضویت پرداخت می کنند.
نقدعلی یداللهی با بیان اینکه بیشتر بازنشستگان تامین اجتماعی تنها سه میلیون ریال حقوق دریافت می کنند، افزود: متاسفانه هیچ گونه خدماتی از سوی تامین اجتماعی به این کانون ارائه نمی شود، اعضای این کانون بازنشستگانی هستند که بیش از 30 سال در خط تولید کار کرده و بسیاری از آن ها نیز در دفاع مقدس نقش ایفا کردند اما حتی از داشتن یک مکان مشخص برای پرکردن اوقات فراغت خود محروم هستند.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان مرند تاکید کرد: از شورای شهر انتظار داریم مکانی هر چند کوچک در اختیار بازنشستگان قرار دهند تا مجبور نشویم حتی برای چند لحظه ای بر روی جدول های کنار خیابان بنشینیم.

**مکانی برای بازنشستگان مرند اختصاص پیدا می کند
اما مهدی علیپور نائب رئیس شورای اسلامی شهر مرند در این رابطه می گوید: یک مکانی در مرکز شهر مرند پس از رایزنی و بررسی کارشناسانه به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان اختصاص پیدا می کند.
یدالله هاشم زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر مرند هم خاطرنشان می کند: خانه کارگر مرند از فضای مناسبی برخوردار است که بازنشستگان می توانند از این فضا نیز بهره مند شوند.
همچنین فرامرز آخوندی عضو شورای اسلامی مرند تاکید می کند: متاسفانه در سطح کلان کشور، به مشکلات بازنشستگان اهتمامی صورت نمی گیرد اما ما در حد توان خود نسبت به حل مشکلات صنفی بازنشستگان شهر مرند اقدام خواهیم کرد.
وی هم با اشاره بر ضروت اختصاص مکانی برای بازنشستگان ادامه می دهد: اگر اطراف مسجد جامع شهر مرند در مرکز شهر تملک شود مکان مناسبی برای بازنشستگان فراهم می شود که برای این امر نیز پس از بررسی کارشناسی در صحن شورا اقدام خواهیم کرد.
محمدتقی طهماسب پور سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه شورا مدافع حقوق مردم است، ابراز می دارد: بازنشستگان گل سرسبد اقشار مردم هستند و تکریم آن ها یک تکلیف است و نباید در حد شعار باشد.
وی می افزاید: ادای حق بازنشستگان وظیفه شورای اسلامی شهر مرند است و هیچ منتی نیز نیست اما باید در اختصاص یک مکان برای کانون بازنشستگان، از مشاوران حقوقی نیز بهره گرفت تا در آینده دچار مشکل نشویم.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.