قنادی صفا با سابقه فعالیت 64 ساله در عرصه‌ی شیرینی و سوغاتی‌های کهن شهر تبریز، از پیشکسوتان حرفه قنادی در این شهر به حساب می‌آید.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیریت این قنادی با انتخاب استراتژی راهبردی و به منظور بالابردن سطح کیفیت محصولات و افزایش رضایتمندی مشتریان در سال 92 ، گواهینامه بهداشت مواد غذایی URS انگلستان را دریافت کرده است.
مدیر قنادی صفا با اشاره به این‌که URS یکی از معتبرترین نهادهای گواهی دهنده بین المللی تحت اعتبار سازمان جهانی استاندارد (IAF) است، گفت: در قنادی صفا پیرو اجرا و پیاده کردن بندهای گواهینامه یاد شده، همه‌ی مواد اولیه ورودی به قنادی به طور دقیق و مستمر مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد.
محمد علی صفاخو ادامه داد: نحوه‌ی انبار و نگهداری صحیح مواد اولیه، استفاده از افزودنی‌های مجاز، بهداشت فردی و بهداشت محیط نیز کنترل می‌شود تا بتوان محصولاتی سالم و با کیفیت به مشتریان عرضه کرد و باید گفت که اصالت یک محصول وابسته به مواد اولیه‌ای است که آن‌ را تشکیل می‌دهد و خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم محصولی مرغوب و مورد رضایت را تولید کنیم. 
وی در خصوص آموزش مستمر کارکنان قنادی یاد آور شد: تمامی شاغلان در این مجموعه به طور منظم در دوره‌های آموزشی بهداشت عمومی که در آموزشگاه‌های تحت نظر اداره بهداشت استان و هر سه سال یکبار در دوره‌های بازآموزی بهداشت نیز شرکت می‌کنند.   وی تاکید کرد: در این دوره‌ها افراد با موازین بهداشتی در خصوص فراوری مواد غذایی، آشنایی با انواع بیماری‌ها و راه‎‎های پیشگیری آن، آشنایی با آلودگی‌های ثانویه، تقلب در مواد غذایی و ... آشنا می‌شوند که در نهایت باید نمره قبولی در آزمون نهایی را کسب کند.
صفاخو خاطر نشان کرد: البته در کنار همه این‌ها، در مرحله‌ی اول وجدان خود فرد است که بدون نیاز به کنترل، به بهداشت و کیفیت مواد غذایی تولیدی خود توجه می‌کند و از سویی در دین اسلام به رعایت بهداشت توصیه‌های زیادی شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص زمان آغاز فعالیت خود، خاطر نشان کرد: از سال 1332 پدرم در چهارراه منصور یا همان چهارراه شهید بهشتی کار خود را شروع کرده و من هم از 14 سالگی در کنار پدر به کسب تجربه پرداخته ام که امروزه به میدان قطب انتقال داده شده است و سابقه‌ای 64 ساله دارد.
وی در خصوص انواع سوغاتی‌های تبریز و آذربایجان شرقی گفت: قرابیه بادامی، گردویی، نارگیلی، لوز زعفرانی، نوقا، انواع اریس، راحت‌الحلقوم و سوهان کنجدی از جمله سوغاتی‌های معروف تبریز است که در این قنادی با مواد اولیه مرغوب تولید و به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: سوغاتی‌های استان نیاز به معرفی و برندسازی در سراسر جهان دارد و همان طور که همه گزاصفهان را می‌شناسند، باید سوغاتی‌های تبریز هم به اسم خود این شهر در کل ایران و جهان معرفی شوند.
صفا خو، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی را در حوزه‌ی غذا و شیرینی ضروری دانست و افزود: همه‌ی این گونه برنامه‌ها، نیاز به هماهنگی از سوی اتحادیه و دیگر دستگاه‌های مربوطه دارد تا بتوان با برپایی نمایشگاه‌های رنگارنگ، گردشگران و علاقمندان زیادی را به تبریز جذب کرد.
وی در پایان تاکید کرد: به دلیل اهمیت مواد غذایی از جمله شیرینی‌ها، بهتر است که افراد، این محصولات را از مکان‌ها و قنادی‌های مطمئن و بهداشتی تهیه کنند که البته به مرغوبیت محصولات تولیدی خود نیز نگاه ویژه دارند. 
بر اساس این گزارش، قنادی صفا در تبریز، خیابان امام، میدان قطب و نرسیده به تقاطع رضا نژاد قرار دارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.