مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارندگی های استان،  گفت: روند بارش ها در آذربایجان‌ شرقی نگران کننده است.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی، خلیل ساعی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که روند بارندگی ها در آذربایجان شرقی مطلوب نیست، اظهار کرد: طی ۶۷ ساله گذشته پاییز سال جاری خشک ترین پاییز بوده است، به طوری‌که آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۲.۶ و ۲۹.۷ میلی متر کاهش بارندگی رتبه پنجم و ششم را در کشور کسب کرده است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: میزان بارندگی در سال جاری ۷۵.۹ میلی متر است؛ این در حالی است که میزان بارندگی در سال گذشته ۹۷.۹ میلی متر بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶  دو هزار و۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده است که از این رقم ۸۵۰ میلیارد تومان تصویب شده و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته که سهم استان از این رقم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: با تلاش فعالان فرهنگی، اقدامات فرهنگ سازی سمن ها به این نتیجه رسیدم که باید اعتبارات را از سمت فرهنگی به سمت پروژه‌های عمرانی سوق دهیم؛ چراکه دیگر اقداماتی در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی احساس نمی‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.