مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه جا دارد فضای همدلی و همراهی بین دستگاه‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان نیاز به همدلی و همراهی دارند. نباید کسی را محکوم کرد، بلکه باید همه در جهت تحقق سهم خود در حوزه‌ی فرهنگی استان تلاش کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید مصلی در آیین معارفه‌ی رییس جدید حوزه هنری استان، بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی یک نهاد برآمده از دل انقلاب بوده که ماموریت اصلی آن شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر است.
وی با بیان اینکه "پیام‌های انقلاب اسلامی" اصلی‌ترین اولویت ما در حوزه هنری است، بیان کرد: استفاده از ابراز هنر در پرداختن به محورهای ماموریتی از دیگر اهداف ما بوده و کار اصلی‌مان استفاده از هنر، اساتید، هنرمندان، صاحب‌نظران و دل‌سپردگان انقلاب اسلامی در جهت شناخت و ابلاغ پیام‌های انقلاب است.
مصلحی افزود: این ماموریت سخت، شرایط و الزامات خود را می‌طلبد، یادآور شد: ما در این مسیر مطالبات بزرگی داریم که اگر شرایط تحقق این مطالبات به وجود نیاید درنتیجه از ماموریت خود فاصله خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال رقابت با هیچ دستگاهی نیستیم، گفت: معتقدیم آنقدر کار فرهنگی بر زمین مانده که اگر چندین برابر هم بسیج شده و کار کنیم باز هم نیاز خواهد بود، از این‌رو دست تمامی فعالان و علاقه‌مندان این حوزه را به گرمی می‌فشاریم.
وی با بیان این‌که حوزه هنری تعاملات سازنده‌ای با جامعه هنرمندان و مخاطبان و همچنین دستگاه‌های فرهنگی داشته است، گفت: حوزه‌ی هنری با وجود هنرمندان و پیشکسوتان معنا پیدا کرده و معتقدم مردم ایران بسیار دلسپرده به گذشته تاریخی خود، آینده‌ی فرزندان و حرکت‌های روز افزون آینده هستند، از این‌رو حوزه‌ی هنری برای ماموریت اصلی خود راهی جز اینکه محفلی برای حضور هنرمندان و پیشکسوتان باشد، ندارد.
مصلحی افزود: یکی از مطالبات اصلی ما این است که حوزه هنری محل رفت و آمد هنرمندان و پیشکسوتان باشد و حوزه هنری باید بتواند بسیاری از هنرمندان را در شاخه‌های مختلف به آغوش خود بکشاند.
وی با تاکید بر اینکه ما بر دایره‌ی تهدیدمحوری برنامه‌ریزی می‌کنیم‌، خاطرنشان کرد: باید فرصت محوری را در مسیر خود قرار دهیم، چناچنه سریال یوسف یک نوع فرصت محوری است.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه تصویر ذهنی بزرگی از تبریز و آذربایجان در ذهن خود داریم، گفت: عقبه‌ی عظیم تاریخی این خطه بسیار محکم بوده و می‌تواند به عنوان مرجعی برای ما باشد و راهی نداریم جز اینکه به سهم خود در این برجستگی عمل کرده و برای نسل‌های آینده کارنامه‌ی درخشانی برجای بگذاریم.
وی افزود: باید در حوزه‌ی فرهنگی عمل کنیم تا مردم از متن عمل، تئوری‌های ما را بپذریند و باید دست به دست هم دهیم و در یک فضای سرشار از همدلی در این مسیر قدم برداریم، چرا که این عمل است که حوزه‌ی هنری ما را نجات می‌دهد.
مصلحی با اشاره به اقدامات ارزنده‌ی میلانی طی دوره‌ی مدیریتی‌اش، خاطرنشان کرد: آقای میلانی منشاء تحولات بسیاری در حوزه‌ی هنری استان بود و در حقیقت این مجموعه را برجسته کرد و به حق که در شئون مختلف نقش بسزایی ایفا کرد.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام محمدیان نیز انسانی پرانرژی بوده و نسبت به فرهنگ فهم بسیار خوبی دارد، در حوزه ملی هم تجربه داشته و دارای فهم علمی و دینی است که تلفیق این دو عنصر(علم و دین) مسیر ما را روشن‌تر می‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.