لیلا جاویدان امروز یکشنبه در حاشیه همایش تبیین برنامه های میان مدت ورزش بانوان آذربایجان شرقی برای سال های 1396 تا 1400 شمسی به ایرنا گفت: با توجه به جمعیت چشمگیر بانوان کشور و حضور موفق آنها درعرصه های ورزشی، برنامه ریزی و طراحی رقابت های ورزشی برای بانوان و افرایش توان مربیان گره گشای توسعه ورزش بانوان آذربایجان شرقی است.
جاویدان خاطرنشان کرد: برای جذب این اعتبار بایستی هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با طرح و برنامه برای جذب اعتبار اقدام کنند و در این راستا می توانیم با برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح استان متناسب با ظرفیت های ورزش بانوان استان و آمایش سرزمینی اعتبارات خاصی را برای ورزش بانوان استان جذب کرد.
وی تشریح کرد: در دنیا برای هر مدال طلای المپیک که ورزشکاری کسب می کند ارزشی قائل هستند و اعتبارات مناسبی اختصاص می دهند و ما هم اگر بخواهیم کسب مدال ها در رقابت های جهانی بیشتر شود باید نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام کنیم.
وی ادامه داد: ورزش بانوان آذربایجان شرقی باید در مسیر حرکتی سیاست های اجرایی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه قرار گیرد و در این مسیر برنامه ریزی و طراحی و به روز شدن علم مربیان و ارتقاء مربیان بانوان الزامی است.
جاویدان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد سهم زنان در ورزش بسیار پایین است و با وجود 5 ساعت اوقات فراغت برای بانوان باید برای این میزان برنامه ریزی مناسبی کرد.
وی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا دختران جوان و مادران ما ورزش را به عنوان یکی از 5 اولویت خود برای اوقات فراغت در زندگی قرار دهند تا سالم بمانند.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین بر تقویت ساختار ورزش بانوان در هیاتهای ورزشی، افزایش قدرت تصمیم گیری نائب رییسان بانوان تاکید کرد و افزود: با تقویت این مسائل می توان حامیان بیشتری برای هیات جذب کرد تا ورزشکاران در قالب تیم های لیگ در مسابقات در کوران رقابت ها باشند چرا که ورزشکاران در رقابتهای لیگ توان و ظرفیت خود را نشان داده و به آمادگی لازم می رسند.
جاویدان در خصوص تبیین برنامه های میان مدت ورزش بانوان آذربایجان شرقی برای بازه زمانی 1396 تا 1400 شمسی گفت: ساماندهی جایگاه نواب رئیس بانوان و فرصت سازی برای حضور بانوان کارشناس کشورمان در مجامع بین المللی و تصمیم ساز جهانی از جمله این برنامه هاست.
وی توضیح داد: یکی از اهداف اصلی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ، کمک به توسعه حضور دختران و زنان در ورزش با هدف توسعه سلامت جسمانی و روحی آنها بوده و این اقدام به ساختن جامعه ای سالم و شاداب منجر می شود.
وی به راهبرد حوزه ورزش زنان تا سال١٤٠٠ نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین محورها در حوزه ورزش زنان افزایش سهم آنها در تامین تندرستی زنان، دختران و خانواده ها است و در این زمینه ٢٠برنامه تدوین شده و برخی از آنها در حال اجرا است.
جاویدان، دومین محور این برنامه میان مدت را افزایش سهم ورزش زنان در ارتقاء، هویت، عزت و افتخار زنان ورزشکار در میدان های رقابت و مجامع بین المللی دانست و افزود: در تحقق این هدف کلان با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 گام های خوبی برداشته شده است.
جاویدان اضافه کرد: در راهبرد چهار ساله بایستی سهم ورزش زنان را در تامین سلامت افزایش دهیم؛ ورزش زنان پس از انقلاب سیر صعودی و همواره در مسیر توسعه قرار داشته است.
وی گفت: ورزش بانوان آذربایجان شرقی در ارزیابی سال 1395 رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد که این روند حرکتی و سیر صعودی میتواند نوید بخش کسب مدال ورزشکاران استان در رقابت های برون مرزی و کشوری و توسعه ورزش همگانی در بین بانوان استان باشد.
جاویدان گفت: بانوان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند بنابراین باید سهم آنها در همه زمینه ها اعم از سهم شان در بخش ورزش همگانی، قهرمانی، اعتبارات و منابع مالی و سرانه ورزشی به همین نسبت از سوی مدیران در نظر گرفته شود.
نشست تبیین برنامه های میان مدت ورزش بانوان استان آذربایجان شرقی برای سال های 1400-1396 مطابق با سیاست های اجرایی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در چارچوب برنامه ششم توسعه با حضور روسا و نائب رییسان بانوان هیات های ورزشی استان یکشنبه در تالار اندیشه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار شد.
خبرنگار: آب بسته**انتشار: عزیزی راد
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.