به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشست جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان مرند با حضور حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند، علیار راستگو فرماندار و محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

**انتقاد امام جمعه مرند از فرهنگ غلط قدردانی از مسئولان
حجت الاسلام علی نعمت زاده در این نشست، همفکری فعالان فرهنگی و اجتماعی را یک اتفاق مبارک دانست و افزود: در این گونه نشست های مشترک نباید تقابلی صورت بگیرد، بلکه مشکلات و آسیب ها باید ریشه یابی شود.
امام جمعه مرند افزود: سوء ظن و بدبینی در شهر مرند بسیار بالاست که مسئولان به طور قطع در این امر دخیل هستند، باید فرهنگ و روحیه همفکری و همکاری را گسترش دهیم.
وی با انتقاد از تشکر و قدردانی از مسئولان در برخی برنامه ها اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می شود که در برخی برنامه های ملی - مذهبی از مسئولان شهر تشکر و قدردانی می شود، بارها گفته ام حتی بنری نیز به خاطر بنده در جایی نصب نشود بلکه در یک مقوا نوشته شود کافی است.
حجت الاسلام نعمت زاده خاطر نشان کرد: تشکیل شورای اسلامی شهر یکی از اتفاقات مبارک در نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید در انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر خود دقت کنند و این یک آتش به اختیار محسوب می شود.
امام جمعه مرند با بیان اینکه احزاب مختلف سرمایه های نظام اسلامی هستند، ادامه داد: سلیقه های مختلف در انقلاب اسلامی قابل احترام هستند که هر کدام با روش خود می خواهند جامعه را اداره کنند که باید با افزایش مشارکت مردمی در این راستا تلاش کرد.

** نان عده ای در اختلاف اندازی است
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امام خمینی(ره) تاکید بسیاری بر اجرای قانون و حفظ وحدت داشتند حتی ایشان تا زمانی که انقلاب نشده بود، قوانین رژیم شاهنشاهی را نیز رعایت می کردند.
محمد حسن نژاد نبود هم افزایی را یکی از بزرگ ترین مشکلات مرند دانست و افزود: مهم ترین مشکل مرند این است که با هم درگیر هستیم اما نمی دانیم سر چه موضوعی مشکل داریم، چرا که نان عده ای در این اختلاف اندازی است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سنگ اندازی برخی در پیشرفت این شهر تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری وقتی به اتمام رسید، رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم است، بنده در صحن مجلس یک رأی مخالف به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور ندادم.
فرماندار مرند نیز در این نشست اظهار کرد: مرند اولین شهرستان آذربایجان شرقی است که در پی رخداد فرهنگی تبریز 2018 با سازمان میراث فرهنگی قرارداد منعقد کرده ایم.
علیار راستگو همچنین از بهسازی تصفیه خانه و اجرای شبکه فاضلاب بعثت و شهرک میلاد مرند و آغاز اجرای عملیات پل دولت آباد در آینده نزدیک خبر داد.

**فعالیت 6 هزار واحد صنفی در مرند
جمعی از شرکت کنندگان در ابتدای این نشست به نمایندگی از هم صنفان خود پاره ای از مشکلات شهر مرند را بیان کردند؛ نماینده اتاق اصناف مرند در این جلسه با اشاره به مشکلات اصناف در این شهر خاطرنشان کرد: عدم تکمیل پروژه مرکز شهر مرند، باعث ایجاد مشکلاتی برای اصناف و کسبه و بازاریان شده است.
اباذری افزود: کشتارگاه شهرداری قیمت ها را افزایش داده که موجب شده اصناف مربوطه نیز با مشکلاتی روبرو شوند که فشار این افزایش بر روی مردم است.
اباذری نبود هتل را یکی از مشکلات عدم جذب سرمایه و سرمایه گذار در شهر مرند عنوان کرد و گفت: اگر با مشارکت مردمی و حمایت مسئولان، نسبت به احداث هتل و سالن های همایش و اجتماعات، اقدام کنیم، سرمایه و سرمایه گذار به این شهر روی می آورد.
نماینده اتاق اصناف مرند با اشاره به اینکه 6 هزار واحد صنفی در شهر مرند فعالیت دارند، گفت: دولت می تواند با اختصاص وام های کم درصد، موجب شکوفایی تولید و بازار در این شهر شود.

**آتش به اختیار مردمی در مقابل کوتاهی مسئولان
در ادامه داود محمدی عضو سابق شورای اسلامی شهر مرند بر ضرورت مطالبه گری حق و حقوق مردم از مسئولان تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اگر دستور آتش به اختیار را صادر کردند، بی حساب و کتاب نبود بلکه بخاطر این بود که اگر مسئولان در وظایف خود کوتاهی کردند، مردم وارد عمل شوند.
وی با اشاره به بازنگری طرح تفصیلی شهر مرند افزود: انتظار داریم طرح تفصیلی و جامع این شهر بازنگری شود، تمامی پروژه های مشارکتی شهر از نظر قرارداد و اجرا با مشکلاتی روبه رو هستند.
عضو سابق شورای اسلامی شهر مرند با انتقاد از تغییر کاربری غیرقانونی باغ های شهر مرند تاکید کرد: مرند یک باغ شهر است و باید ویژگی این شهر تاریخی حفظ شود، باغ ها از سرمایه های این شهر محسوب می شوند.
وی ادامه داد: وضع بازارهای قدیمی این شهر بسیار اسفناک است و با توجه به قرار گرفتن در رخداد جهانی تبریز 2018 باید با توجه به اماکن تاریخی و توریستی، از پتانسیل این رویداد به نفع مردم و این شهر بهره برداری کرد.
محمدی سد معبر شهر مرند را از دیگر مشکلات این شهر عنوان و اظهار کرد: بازاریان با عدم توجه به قانون و در پی عدم توجه کافی مسئولان و متولیان به اجرای قانون سد معبر، عبور و مرور در پیاده روها را برای مردم سخت کرده اند که جلوه بدی نیز به سیمای شهری داده است.

**لیست مشترک اصلاح طلبان و اصولگرایان در شورای شهر
همچنین سلمان ابوذری با بیان اینکه باید از یکدیگر مطالبه گری داشته باشیم،افزود: اصلاح طلب و اصولگرا رودرروی یکدیگر نیستند بلکه در کنار یکدیگر باید در ارتقای این نظام تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: در یکی از دوره های انتخابات شورای اسلامی شهر مرند پیشنهاد کردیم تا یک لیست مشترک مشتمل بر اصولگرایان و اصلاح طلبان ارائه دهیم تا به همه نشان دهیم که این دو حزب می توانند در کنار یکدیگر فعالیت سیاسی داشته باشند.
شهرستان مرند با 25 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.