هادی ناری روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شکارچیان در حین گشت و کنترل و جلوگیری از تخلف احتمالی شکار و صید توسط ماموران محیط زیست در مناطق آزاد و حفاظت شده چاراویماق دستگیرشدند.
وی افزود: از این شکارچیان یک قبضه سلاح شکاری بدون جواز و 2 قبضه سلاح شکاری مجاز و مقداری فشنگ و 2 قطعه کبک کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
نادری گفت: به هیچ عنوان پروانه شکار حیات وحش در این شهرستان صادر نمی شود و در صورت مشاهده هرگونه شکار، مراتب به دستگاه های قضایی ارجاع داده شده و با شخص یا اشخاص متخلف به شدت برخورد می شود.
منطقه شکار ممنوع چاراویماق در بین آذربایجان شرقی با زنجان واقع شده این منطقه از سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکارممنوع و سپس طی مصوبه شماره ۳۶۸ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیربنائی دولت) با مساحت ۷۳۹۲۷ هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت.
حیات وحش این منطقه شامل قوچ و میش وحشی، سیاه گوش، کفتار، رودک، تشی، راسو، جوجه تیغی، سمور سنگی، گراز، گرگ، روباه، خرگوش، سنجاب زمینی، خفاش نعل اسبی مدیترانه ای و انواع مختلفی از جوندگان است.
گونه های پرندگان خشکزی بومی منطقه شامل عقاب طلایی، کرکس، سارگپه، سنقرگندم زار، دلیجه، لیل، بحری، لاچین، کبک معمولی، چیل، تیهو، بلدرچین، حواصیل خاکستری و ارغوانی، حاجی لک لک، چنگر، آبچیلک پاسرخ و آوازخوان، ماهی خورک کوچک و چلچله رودخانه ای در این منطقه زندگی می کنند.
همچنین تعدادی از گونه های خزنده و دوزیست در منطقه وجود دارد.
شهرستان چاراویماق با حدود 39 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.