به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) نوشته علیرضا کوشک جلالی، به کارگردانی معصومه حبابی و بازی علی پوریان در تبریز اجرا می شود.
ترجمه این اثر به زبان ترکی استانبولی بر عهده عاطفه ساعی و دراماتورژی آن را معصومه حبابی انجام داده است.
علیرضا کوشک جلالی این نمایشنامه را در سال ۱۹۹۳ به زبان آلمانی نوشته است و بیش از ۶۵۰ بار در کشورهای آلمان، سوییس، اتریش، اکراین، روسیه، آمریکا ، و ترکیه به اجرا درآمده است.
این نمایشنامه که در سال ۱۹۹۹جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان را از آنِ خود کرده است، روایتگر زندگی مهاجر مسلمان ترک تباری است که خانه و خانواده اش قربانی آتش سوزی ای می شود که ریشه در یک اقدام نژاد پرستانه دارد.
نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته)، پیش از این نیز به کارگردانی معصومه حبابی به زبان ترکی استانبولی در سالن تاتاولا، استانبول با بازی حجت مقدم به روی صحنه رفته است.
علی پوریان این بار در این نمایش ایفای نقش می کند، سینا افشار طراح و گرافیست نمایش و سعید بی نظیر تدوین تیزر، فرناز مطلوبی عکاسی پروژه را بر عهده دارد.
علیرضا کوشک جلالی|، متولد 1337 تهران و عضو کانون کارگردانان آلمان و ایارن است و از سال 1986 در آلمان به عنوان نویسنده کارگردان مشغول کار است. او تاکنون بیش از 40 نمایش را در آلمان و بیشت نمایش را در ایران به روی صحنه برده است و جوایز زیادی در زمینه کارگردانی و نویسندگی در فستیوال های تئاتری بین المللی کسب کرده است.
معصومه حبابی متولد 1367 دانشجوی ارشد کارگردانی تئاتر، تجربه کارگردانی با اجرای عمومی چند پرفورمنس در دانشگاه نبی اکرم از قبیل:" سه روایت از زندگی"، "فرشته مرگ" و کارگردان نمایش" پابرهنه، لخت، قلبی در آغوش ( با کاروان سوخته)" به زبان استانبولی در استانبول، دستیار کارگردانی چند اجرا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در نمایش های "روبینسون وکروزو" ، "خدای کشتار" ،" سیستم گرون هلم "،"پوزه چرمی" و نگارش مقالات رادیویی برای فرهنگستان هنر تهران در سال های 87 تا 89 را دارد.
نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) از 7 آذر در سالن استاد صادقی، تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می رود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797941
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.