مسعود برزگر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و درختان عینالی تبریز، آب خام بوده و آبیاری آن ها به صورت قطره ای و از چهار حلقه چاه تامین می شود.
وی با بیان اینکه حدود یک سوم از فضای سبز تبریز در این منطقه قرار دارد، اظهار کرد: کل فضای سبز تبریز 2 هزار و 200 هکتار بوده و آب مورد استفاده در تفرجگاه عون ابن علی جزئی از آب مورد استفاده در فضای سبز این شهر است.
مدیرعامل سازمان توسعه عون ابن علی یادآوری کرد: تفرجگاه عون ابن علی جزو کمربند سبز تبریز از اتوبان کسایی تا اتوبان پاسداران است که باید با اعتبارهای دولتی از سوی حفاظت محیط زیست اجرا می شد.
برزگر جلالی ادامه داد: با توجه به اینکه حفاظت محیط زیست کمربند سبز تبریز را اجرا نکرد، شهرداری به عنوان متولی اقدام به اجرای این کمربند کرد.
وی با بیان اینکه حدود 800 هزار اصله درخت در کل تبریز وجود دارد، گفت: تفرجگاه عون ابن علی با داشتن 270 هزار اصله درخت نقش به سزایی در تولید اکسیژن برای مردم تبریز بر عهده دارد.
برزگر جلالی افزود: برای آبیاری هر درخت در تفرجگاه عون ابن علی در هر نوبت آبیاری در فصل تابستان (هر هفته) حدود 40 لیتر آب خام فضای سبز استفاده می شود.
عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته در نشست تخصصی بازچرخانی پساب در تبریز از درختکاری در ارتفاعات شمالی این شهر انتقاده کرد.
ارتفاعات عینالی در شمال تبریز از جمله اماکن تفریحی و تفرجگاهی مردم این کلان شهر از زمان های قدیم محسوب می شود که در یک دهه اخیر با اهتمام ویژه مدیریت شهری به جنگلی برفراز شهر تبدیل شده است.
این ارتفاعات یک هزار و 500 متری میعادگاه علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و پیاده روی فردی، گروهی و خانوادگی در روزهای تعطیل به ویژه تعطیل آخر هفته است.
شهرداری تبریز در سال های اخیر امکانات رفاهی خوبی برای رفاه و راحتی شهروندان در مسیرهای منتهی به این ارتفاعات ایجاد کرده که احداث تله کابین، رستوران و فضای سبز از جمله آن هاست.
تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5 هزار و 600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.