مشهور است که شورای چهارم شهر تبریز را به شورای هبه می‌شناسند و هر مسئول و مدیر و حتی شهروندی که خواسته یا بخواهد نقدی به عملکرد این دوره پرحاشیه شورای شهر داشته باشد، اولین انتقاد از موضوع هبه‌های شورای شهر خواهد بود.
موضوع انتقادی که به فرماندار وقت تبریز که خود چند ماه پیش گزینه تصدی شهرداری تبریز بود، نیز کشیده شد و او نیز از این بابت ابراز تأسف کرد!
این قصه پر غصه شورای چهارم بود که از آن ‌سوی بام شورایی در میان انبوهی از لوایح هبه به اشخاص حقیقی و حقوقی افتاد و نتوانست به وظایف نظارتی خود رسیدگی کند، اما شورای پنجم نیز گویی از این‌ سوی بام بر تحریم این مواد قانونی 16 و 17 بودجه شهرداری تبریز برآمده و حتی آن را معادل فساد تلقی می‌کنند.
این‌ها اظهار نظرهای منتخبان جدیدالورود به شورای شهر تبریز هستند که بیشترشان این روزها تأکید دارند با حذف واژه هبه، از کلمه اهداء استفاده نمایند، اما این دلیل نمی‌شود که در مقابل تکالیف قانونی خود سکوت کرده و با اغماض بگذرند.
یکی از نکات جالب جلسه دیروز شورای شهر در جریان تصویب دو فوریت هبه 200 میلیون تومانی شهرداری به ستاد اربعین بود که شورانشینان شهر ضمن مخالفت با دو فوریت لایحه و ارسال آن به کمیسیون مربوط، این گونه اظهار نظر کردند که به جای پرداخت این هبه از جیب مردم برای ستاد اربعین بهتر است اعضای شورا و مدیران شهرداری هر کدام دریافتی یک ماه خود را به جای 200 میلیون پرداخت کنند.
اما نکته بسی جالب‌تر و تأسف برانگیز تر این است در حالی‌ که قرار است تبریز در ماه‌های آینده میزبان پایتختی گردشگری کشورهای جهان اسلام باشد، شورای شهر تبریز از هبه 200 میلیونی برای کمک به بزرگ‌ترین اجتماع جهان اجتناب می‌کند و لایحه آن را به کنار برگ‌های دیگر لوایح در نوبت می‌فرستد، اما شهرداری مشهد با مصوبه شورای این شهر، امسال قرار است یک میلیارد و 700 میلیون تومان به این ستاد کمک نماید.
این پولی که گفته می‌شود از جیب مردم خرج ستاد اربعین خواهد شد، مگر قرار است در جایی غیر از کمک به ‌کار فرهنگی و مذهبی و برای مردم و شیعیان هزینه شود که این‌گونه به محمل اعتراض و عدم رای شورانشینان تبدیل می‌شود؟
تاریخ قاضی عملکرد شورانشینان و همه مدیران و مسئولین در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
دریافت: نعمت مرادپور
6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.