به گزارش ایرنا، یوسف هدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به میزان علاقه مندی در سنین مختلف به یادگیری رشته کنگ فو و هنر های رزمی در استان افزود: هم اکنون حدود دو هزار و 500 نفر آقا و خانم در کل استان در این ورزش با نشاط فعالیت دارند و در 20 شهرستان استان آذربایجان شرقی 74 نفر ورزش کنگ فو و هنر های رزمی را تعلیم می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین در استان تعداد 80 نفر داور فعال در امر قضاوت مسابقات کنگ فو مشغول به کار بوده و حضور 11داور بین المللی در مسابقات جهانی و آسیایی از افتخارات این استان می باشد.
هدایی توضیح داد: در نظر داریم برای رویداد تبریز 2018 مسابقات کشوری و یا جشنواره ورزشی بین استان ها برگزار کنیم که این پیشنهاد به فدراسیون و مسئولان مربوطه داده شده و با موافقت و صدور مجور از طرف فدراسیون برای انجام این مسابقه برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی با بیان عملکرد 4 ساله و برنامه های آتی هیات خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان شرقی تشکیل و بهینه سازی هیات های ورزشی شهرستان هاست که در طول سال های 92 تا 96 در 20 شهرستان کونگ فو و هنرهای رزمی در راستای توسعه همگانی و قهرمانی توسعه یافته است.
هدایی اظهار کرد: در بخش قهرمانی در سال 92 در مجموع بانوان و آقایان 15 مدال کشوری و یک مقام تیمی، در سال 93 در مجموع 21 مدال انفرادی و یک مقام سومی تیمی، در سال 94 در مجموع 24 مدال و 3 مقام تیمی، در سال 95 در مجموع 27 مدال و 2 مقام تیمی و در سال 96 در مجموع 26 مدال و 3 مقام اول تیمی و یک مقام سومی تیمی برای استان کسب شده که نشان دهنده روند رو به رشد و صعودی در مدال اوری این رشته در کشور است.
وی در خصوص حضور و کسب مدال های برون مرزی کونگ فو کاران استان گفت: در طول سال های 92 تا 96 برای استان آذربایجان شرقی 20 ورزشکار به رقابت های برون مرزی و جهانی اعزام شده که حاصل این 2 مدال طلای جهانی، 3 مدال طلای بین المللی است.
گفتنی است مجمع انتخابات رییس جدید هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان آذربایجان شرقی به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و با حضور عزت اله ابراهیمی دبیر فدراسیون و اعضا مجمع دیروز برگزار شد و یوسف هدایی با 18 رای در سمت رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان آذربایجان شرقی برای چهار سال دیگر ابقا شد.
خبرنگار: آب بسته ع ** انتشار: رستگار
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.