سیدرضا رهنمای توحیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های گازرسانی به روستاهای هشترود در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طول شبکه گاز اجرا شده در استان بیش از 19 هزار و 411 کیلومتر است.
وی افزود: به رغم تخصیص نیافتن بودجه گازرسانی به روستاها در سالجاری، با برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده ظرف مدت یک سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه تمام شهرها و یک هزار و 774 روستای بالای 20 خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: گازرسانی به هرخانوار بیش از 60 میلیون ریال هزینه دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: از ابتدای امسال بیش از 19 هزار مشترک بر تعداد مشترکین شرکت گاز استان افزوده شده و شمار آنان در مجموع به بیش از یک میلیون و 475 هزار مشترک رسیده است.
توحیدی افزود: هم اکنون گازرسانی به 241 روستای استان در دست اجرا بوده و 92 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 45 روستای دیگر در دست طراحی است که با اتمام گاز رسانی به این روستاها میزان تحت پوشش خانوار استان به 99 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به نقش بخش صنعتی به عنوان موتور محرکه تولید و اقتصاد و اشتغالزایی تشریح کرد: طبق آمار، بیش از چهار میلیارد متر مکعب گاز تحویل مصارف صنعتی شده است.
توحیدی از شناسایی 380 واحد صنعتی که در حال حاضر از سوخت مایع مصرف می کنند جهت بهره مندی از گاز طبیعی خبرداد و افزود: 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای بهره مندی این صنایع از انرژی پاک در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی گفت: تحویل گاز به این واحدها علاوه بر بهبود زیرساخت های اقتصادی استان منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و حرکت به سمت و سوی صنعت پاک خواهد بود.
فرماندار هشترود نیز گفت: در طول 4 سال گذشته هر 17 روز به یک روستای شهرستان گازرسانی و هر 25 روز به یک روستا آبرسانی شده است.
حسن مستفید گفت: از 196 روستای این شهرستان به 122 روستای بالای 20 خانوار گازرسانی شده و 57 روستا نیز زیر 20 خانوار هستند که عده ای ازاین روستا ها چون در مسیر گازرسانی قرار گرفته اند، گازرسانی شده اند.
وی از انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به 28 روستای هشترود خبر داد و گفت: تا پایان سال 97 این روستاها نیز از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی افزود: ظرف چهار ماه آتی نیز چهار روستای صومعه سنگ، تونه ده، قراجه قیه پناهی و گله ده کوه با 9 میلیارد و 200 میایون ریال و طول شبکه 12.5 کیلومتری گازرسانی می شود و 84 خانوار این روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی*تنظیم: عیسی عطاپور**انتشار: عزیزی راد
7487/3077/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.