وحید فرشباف رشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اعضای تحت پوشش سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی را 293 هزار نفر از مقطع سوم ابتدائی تا مقطع دیپلم اعلام کرد که این تعداد 67 درصد جامعه هدف این مجموعه را شامل می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 900 واحد مقاومت در مدارس مختلف آذربایجان شرقی فعال است که هدف اصلی آنها اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و در راس آنها تربیت اسلامی و اعتقادی دانش آموزان می باشد.
فرشباف رشیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی که هفتم تا 13 آبان است، گفت: در این هفته برنامه های مختلف و متنوعی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی از سوی واحدهای مقاومت اجرا می شود که برگزاری مسابقات فوتبال جام شهید فهمیده به میزبانی باشگاه تراکتورسازی، مسابقه دوی رهروان شهدای دانش آموز و برنامه کوهپیمائی دانش آموزان بسیجی از آن جمله است.
وی، دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، اعزام دانش آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور، برگزاری مسابقه نقاشی برای دانش آموزان با موضوع مرگ بر امریکا، اجرای برنامه پدافند غیرعامل در مدارس، یادواره های مختلف شهدای دانش آموز، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های ورزشی، علمی، هنری و قرآنی، آئین صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت، افتتاح باشگاه سایبری، ایجاد موج استکبارستیزی و ترویج اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در آذربایجان شرقی بیان کرد.
فرشباف رشیدی، تدوین برنامه 144یادواره شهدای دانش آموز استان در مدارس را از دیگر برنامه ها در طول سال بیان کرد و گفت: در هفته بسیج دانش آموزی نیز یادواره شهیدان محمد ذوالفقاری و زینب کمایی در هشتم آبان ماه برگزار می شود.
وی، شروع ثبت نام لیگ علمی پایا و تجلیل از مقام آوران لیگ علمی سال گذشته را از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی بیان کرد.
مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی، اجرای طرح راهیان نور، ولایت، هجرت و کیفی سازی درس آموزش دفاعی را چهار رویکرد اصلی فعالیت های این نهاد دانست و اظهار کرد: طی سال جاری در تمامی این چهار فصل برنامه های منظم تدوین شده که به تدریج طی سال تحصیلی و حتی ایام تعطیلات تابستانی به مورد اجرا گذاشته می شود.
فرشباف رشیدی، تعدادی شهدای دانش آموز کل کشور را 37 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد یکهزار و 852 شهید متعلق به آذربایجان شرقی است.
وی تعداد جانبازان دانش آموز آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس را بیش از 50 هزار نفر اعلام کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.