رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته، خشکی دریاچه ارومیه، یکی از دلایل سقط جنین دام است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور هروی در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا با اشاره به اقدامات این دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: احیای دریاچه اورمیه یک حرکت ملی است و برای احیای آن تمامی دانشگاه های آذربایجان غربی اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد:  اقداماتی برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است و در حقیقت اکنون به مرحله‌ا‌ی عمل رسیده‌ایم که باید مسئولین مربوطه نسبت به احیای  دریاچه تصمیمات جدی اتخاذ کنند.   وی با بیان اینکه دانشگاه  آزاد اسلامی آذربایجان غربی آثار زیست محیطی دریاچه را مطالعه کرده است، افزود: گروه دامپزشکی این دانشگاه آثار خشک شدن دریاچه را برروی دام و طیور منطقه از لحاظ علمی بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه یکی از عوامل سقط جنین در دام مربوط به خشکی دریاچه ارومیه است.
جوانپور با تاکید براینکه احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی و همکاری مردم است، خاطرنشان کرد:  متاسفانه طی هفته‌های اخیر دریاچه چند کیلومتر عقب نشینی کرده و در وضیعت نگران کننده قرار دارد.
انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.