جلسه‌ی امروز (یکشنبه) شورای شهر تبریز آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این جلسه با حضور ۱۳ نفر از اعضاء در عمارت تاریخی شهرداری تبریز آغاز شد و شکور اکبرنژاد، رئیس شورا در ابتدای جلسه گفت: آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویم. امیدواریم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کار تیمی و پرسش‌گری را به محصلان آموزش دهند.
وی در ادامه یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و احادیثی از امام حسین (ع) قرائت کرد.
وی با اشاره به روز جهانگردی، بیان کرد: "تبریز ۲۰۱۸" فرصتی است برای استارت صنعت گردشگری در تبریز است و باید اقداماتی همچون آماده‌سازی فضاهای لازم انجام شود.
علی‌آجودان‌زاده، دبیر اول شورا در ادامه در خصوص دستور جلسه‌ی امروز شورا اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص نحوه‌ی انتخاب مشاوران شورای شهر تبریز، تعیین اعضای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری، تعیین سیاست‌های بودجه‌ای سال ۹۷ شهرداری و انتخاب شهردار در دستور جلسه‌ی امروز قرار دارد.
محمدباقر بهشتی، عضو شورا در خصوص انتخاب مشاوران شورا، گفت: بهتر است حق الزحمه‌ای برای مشاوران در نظر گرفته شود تا از اساتید خبره به عنوان مشاوران بهره بگیریم.
فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورا با تاکید از بهره‌گیری از نظرات شهرداران اسبق تبریز، مدیران کل و افراد اقتصادی، اعلام کرد: انتظار مردم از شورای پنجم تبریز، راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا و استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص مسائل مختلف است.
علیرضا اشرف‌نیا، عضو شورا نیز در این خصوص گفت: سه الی پنج متخصص مرتبط برای هریک از کمیسیون‌ها انتخاب شوند تا کمیسیون‌ها به بازوی فکری و کارشناسی شورا تبدیل شوند.
فرج محمدقلی‌زاده، عضو شورا اظهار کرد: معتقدم این موضوع توسط کارگروهی بررسی شده و با طرح اولیه در صحن علنی مطرح شود تا افراد غیرمتخصص -که در زمان انتخابات در ستادها فعال بودند- به عنوان مشاوران شورا انتخاب نشوند.
وی افزود: باید تلاش کنیم انتخاب مشاوران برای شهرداری هزینه در بر نداشته باشد.
محرم محمدزاده، عضو شورا، گفت: مصلحت شهر را مد نظر قرار دهیم و طوری وانمود نکنیم که اعضای شورا به دنبال استخدام اطرافیانشان هستند. هر کمیسیون به کارشناسان مرتبط با خود نیاز دارد و مطمئنا باید از نظرات کارشناسان در خصوص مسائل مختلف استفاده کنیم.
در پایان این بحث، با اجماع آراء، بررسی موضوع کارشناسان و مشاوران شورا به "کمیته‌ی تدوین آیین‌نامه شورا" محول شد.
بابایی‌اقدم، عضو شورا با انتقاد از دستور جلسه‌ی امروز، گفت: موضوعات بی‌اهمیت را در ابتدای جلسه مطرح می‌کنید ولی موضوع مهمی همچون انتخاب شهردار را به عنوان آخرین موضوع بررسی قرار می‌دهید.
وی افزود: تا چه زمانی می‌خواهید موضوع انتخاب شهردار را مدیریت کنید؟ تاخیر در انتخاب شهردار به تبریز آسیب می‌رساند و افکار عمومی از ما انتظار دارد؛ روز گذشته به ‌خاطر چه چیزی حدود پنج ساعت جلسه برگزار کردیم؟ 
در ادامه عبداله تقی‌پور عضو شورا در خصوص سیاست‌های کلی شورا در بودجه‌ی سال ۹۷، گفت: باتوجه به خشکی دریاچه‌ی ارومیه و تالاب قوری‌گل، برای جلوگیری از تهدیدات آن باید سرانه‌ی فضای سبز را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ نمی‌توانیم کار عمرانی تاثیرگذاری انجام دهیم؛ از این رو باید برای توسعه‌ی مراودات اجتماعی و فرهنگ گردشگر پذیری برنامه داشته باشیم و اخیرا شهرداری اعلام کرده که ۳۵۰ راننده اتوبوس به زبان انگلیسی مسلط شده‌اند‌ که اقدام بسیار خوبی است. 
در ادامه سیاست‌های کلی بودجه‌ی سال ۹۷ شهرداری مشخص شد و سپس برای رایزنی اعضا در خصوص انتخاب شهردار وقفه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای در جلسه داده شد.
بعد از این وقفه، انتطارات شورا از شهردار تبریز توسط رئیس شورا قرائت شد.
شهین‌باهر و سلیمان‌پور دو گزینه‌ی نهایی شورا برای شهرداری تبریز بودند که بر اساس رای‌گیری، شهین باهر با کسب هفت رای به عنوان شهردار تبریز انتخاب شد.
گفتنی است، شهین باهر پیش از این عضو شورای چهارم تبریز بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.