به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش از شناسایی و تهیه مرجع کامل بی سوادان منطقه خبر داد و کیفیت بخشی به آموزش سواد آموزی در دوره تحکیم و انتقال را از اولویت های نهضت سوادآموزی برشمرد.
وی با بیان اینکه نیاز به آگاه سازی توسط ائمه جمعه و جماعات و همچنین همکاری بیشتر سازمان ها در جذب بیسوادان مهم است، افزود: با طرح 'آغاز مهر' فرمانداری شهرستان هریس تمهیدات لازم را برای شروع مهر فراهم می کند.
تقویمی از تعمیر آسفالت شهرها ،خط کشی خیابان های منتهی به مدارس، بررسی صلاحیت سرویس مدارس و سایر برنامه ها در قالب طرح ' آغاز مهر' در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.
وی با اشاره به سازماندهی مناسب نیروها و فضاهای آموزشی، اظهار کرد: مراسم بازگشایی مدارس علاوه بر برگزاری در همه مدارس شهرستان، به صورت نمادین با حضور مسئولان در مدرسه شهید مدنی برگزار می شود.
فرماندار هریس ادامه داد: با توجه به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقارن بودن بازگشایی مدارس با ایام محرم در آماده سازی مدارس باید این دو مورد نیز مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام احمدی امام جمعه هریس نیز در این جلسه با اشاره به آمار 10 درصدی بی سوادی در استان گفت: با توجه به آمار 145 هزار نفری بی سواد در استان ، میزان باسوادی در شهرستان هریس از میانگین استانی بیشتر است ولی نیازمند اهتمام همگانی برای ریشه کنی بی سوادی هستیم.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار:محمدطلوعیان ** انتشار: رستگار
7227/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.