به گزارش ایرنا، سردار بهمن کارگر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز، اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته ایم تاریخ یا دائره‌المعارف دفاع مقدس را تدوین کنیم و این نشان از کوتاهی ماست و باید هرچه سریع‌ تر این کوتاهی را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه افتخارآفرینی های نظام جمهوری اسلامی به ‌خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس مخصوص یک شهر یا استان نیست، افزود: امروز شهید مهدی باکری که فرد خاص و دارای سجایای بیشمار اخلاقی و معنوی بود ، متعلق به تمامی ایران و نظام جمهوری اسلامی است و یا شهید بابایی که به عنوان نیروی ارزشمند در جرگه ارتشیان فعالیت می‌ کرد، امروز تنها به ارتش تعلق ندارد و آن شهید والامقام هم برای سپاه و هم برای نیروی انتظامی در کل کشور مایه افتخار است.
سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس سند افتخار این کشور است و در تاریخ ایران درخشان‌ تر از دفاع مقدس اقدامی نداشته است، گفت: دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود و امام خمینی (ره) با تدابیر خود به خبیث بودن آمریکا اشاره کردند و این کشور را مقصر دانستند.
وی با تاکید به قدرتمند شدن ایران در عرصه‌های نظامی و سیاسی و با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دستمان خالی بود اما وضعیت امروز ما بسیار عالی است، یادآور شد: در جنگ تحمیلی، آمریکا تمامی برنامه‌های خود را به ‌درستی انجام داد، اما نقش امام و رهبری را در این تدابیر جا گذاشته بود و این تدابیر امام راحل بود که توانستیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.
کارگر ادامه داد: امروز فرهنگ دفاع مقدس کشورهای سوریه، لبنان و عراق را نجات می‌دهد؛ حزب‌ الله لبنان اقدامی را در دستور کار خود قرار داد تا از سوی اسرائیل آتش بس ابلاغ شود و این حاکی از آن است که الگوی دفاع مقدس ما تبدیل به مدل و برنامه بین المللی شده که در سایر کشورها نیز در دستور کار قرار می ‌گیرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود بارها تاکید فرمودند که اگر دفاع مقدس نبود، شاید در موضوع انقلاب با کوتاهی مواجه می‌ شدیم و بر همین اساس اکنون باید دفاع مقدس را برای حال و آینده معرفی کنیم و وظیفه این معرفی بر عهده ماست.
سردار کارگر درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز گفت: لازم نیست در صداوسیما برنامه درازمدت اجرا شود، فعالیت ما در این هفته به ‌گونه ‌ای باید باشد که هرکس از بیرون به داخل تبریز می ‌آید، از اوضاع تبریز بداند که برای هفته دفاع مقدس آذین ‌بندی شده است و لازم نیست بودجه‌ های کلان صرف این موضوع با اهمیت شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.