حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم شنبه شب در آیین آغاز به کار طرح ولایت دانشجویی استان، با بیان اینکه امروزه تهدیدات جدی علیه نظام جنبه فرهنگی دارد، اظهار کرد: هدف اصلی و نهایی این تهدیدات استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که باید با بصیرت و آگاهی نسبت به مقابله با چنین تهدیدهایی وارد عرصه شویم.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که این تهدیدات در بلندمدت اصل نظام را به چالش می کشد چراکه در این عرصه دشمنان در یک جبهه گسترده برابر نظام جمهوری اسلامی صف آرائی کرده و در یک صف قرار گرفته اند.
آل هاشم افزود: بر همین اساس دشمنان داخلی و خارجی امروز بیشتر بر حوزه گفتمانی انقلاب اسلامی متمرکز شده اند و درصدد ضربه زدن به گفتمان انقلاب اسلامی و تحریف اندیشه های حضرت امام (ره) هستند و حتی ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه با هدف ایجاد چالش گفتمانی در مقابل انقلاب صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: هدف اصلی دشمن از ایجاد و حمایت از داعش به چالش کشیدن گفتمان انقلاب اسلامی و تضعیف اسلام در منطقه است، به همین علت رهبر انقلاب در سال های اخیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری را مورد تاکید قرار داده اند.
امام جمعه تبریز با اشاره به موضوع آتش به اختیار که از سوی رهبر انقلاب تشریح شده است، گفت: متاسفانه از فرمایشات معظم له سوء برداشت شد، در حالی که مفهوم آتش به اختیار از نظر ایشان این است که وقتی تساهل و تسامح فرهنگی و اجتماعی غرب تلاش می کند تا نسل جوان را بی هویت کند، لازم است جوانان انقلابی و پیرو خط امام در قالب گروه ها و مجتمع های فرهنگی به صورت خودجوش به مقابله با فرهنگ غرب بپردازند و از فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و اسلامی دفاع کنند.
آل هاشم گفت: فعالیت های فرهنگی در قالب آتش به اختیار باید خودجوش، جهانی، همراه با منطق و اخلاق و رعایت قانون انجام گیرد و نباید از قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی تخطی شود و اقدامات خودجوش و مردمی همواره مکمل و پشتوانه ای برای گسترش برنامه های فرهنگی - اجتماعی است.
وی یادآور شد: دولت ها هم وظیفه دارند بستر مناسب را برای برنامه های عمیق و تاثیرگذار فرهنگی فراهم کنند، اما بدون حضور خودجوش مردم این امر امکان پذیر نیست.
آل هاشم با بیان اینکه ضرورت انقلاب در مقطع کنونی تقویت بنیه دفاعی نظام است، اظهار کرد: با وضعیت فعلی منطقه، ایران نه تنها قدرت دفاعی و امنیتی خود را باید حفظ کند بلکه هر روز به دنبال ارتقای توان دفاعی و امنیتی باشد و این مهم تنها با مجاهدت و تلاش حاصل می شود.
دوره های آموزشی مبانی اندیشه اسلامی با هدف تعمیق معرفت و بسط بصیرت همه ساله در دانشگاه های مختلف کشور برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.