به گزارش ایرنا، محمد علی نصرتی عصر سه شنبه در گردهمایی 'صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' در تبریز افزود: از مواد مخدر به عنوان شوک هزاره سوم و زلزله خاموش یاد می شود و یکی از بحران های جهان امروز است.
وی با بیان اینکه سرمایه های اصلی ما ملت ما هستند، ادامه داد: این ملت هزینه های بسیار سنگین مادی و معنوی برای نظام پرداخت کرده اند.
نصرتی با بیان این که متاسفانه در مهندسی مبارزه با مواد مخدر نتوانسته ایم از دیگر ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: در رابطه با درمان و کاهش آسیب های اجتماعی در سال های اخیر و با روی کار آمدن دولت تدبیرو امید اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه اولویت نخست ما درمان اختیاری معتادان است ولی به درمان اجباری نیز توجه ویژه ای داشته ایم، گفت: در این راه عزم خود را جزم کرده ایم تا افرادی را که به هردلیلی اعم از کنجکاوی، لذت، دوستان ناباب و عدم توجه والدین گرفتار این بلای خانه مان سوز شده اند، درمان کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: اگر مشکلی وجود دارد همه ما مقصر هستیم و هیچ کس حف ندارد که بگوید به من ربطی ندارد و همه مسئولان در کنار مردم باید برای حل این مشکل تلاش کنیم.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی همیشه نقش تعیین کننده در تمام برهه ها داشته اند چرا در این خصوص از این پتانسیل و ظرفیت عظیم نتوانسته ایم بهره مند شویم.
نصرتی تاکید کرد: در دولت یازدهم موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر کلید خورد و مدیریت ارشد استان نیز در این خصوص با حساسیت و جدیت بالا وارد کار شد بطوری که توانسته ایم آذربایجان شرقی را به استان بدون معتاد متجاهر در کشور تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: کارهای فرهنگی بسیاری در استان در راستای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته و اکنون زمان آن است که هنرمندان، نخبگان، روحانیون و تشکل های مردم نهاد پای کار آیند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: اولویت کنونی ما افزایش آگاهی عمومی مردم در تمام سطوح سنی و جنسی و ضروری است هنرمندان و تشکل های مردم نهاد در رابطه با بالا بردن مهارت اجتماعی ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت، افزایش نشاط و شادابی در جامعه به خصوص در بین قشر جوان از جمله برنامه های این ستاد است.
نصرتی افزود: تمامی مکمل هایی که به عنوان افزایش انرژی، قدرت جنسی و لاغری و ماسک های زیبایی تبلیغ می شود همگی دروازه ورود به مواد مخدر هستند.
وی اظهار کرد: در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولان شانی جز خدمتگزاری به مردم ندارند و دلسوزانه، فداکارانه و مجاهدانه و بی منت به مردم خدمت می کنند.
وی تاکید کرد: ملت ما نوامیس ما هستند و اگر به دنبال برون رفت از این مشکلات هستیم باید با تمام توان پای کار آییم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.