نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی انتخاب مجدد روحانی را به معنی تأکید مردم بر حل مسالمت‌آمیز منازعات بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا ساعی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاب مجدد آقای روحانی از سوی مردم تأکیدی بر حل مسالمت‌آمیز منازعات بین‌المللی با استفاده از تجربه برجام، اقدام برای رفع تحریم‌های هسته‌ای، مبارزه با فساد،‌ گسترش شفاف‌سازی، آزادی‌های اجتماعی و دسترسی آزادانه به اطلاعات است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تحقق وعده‌های رییس جمهور در دولت دوازدهم اضافه کرد: حضور مردم علاوه بر اینکه ممنوعیت بازگشت به عقب را نشان داد به معنی رفع ایرادات فعلی نیز هست.

این عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین بر ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه‌های کلان مدیریت کشور تأکید کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: مردم آذربایجان همگام با سایر مردم در 29 اردیبهشت در شکوه حماسی حمایت از آرمان‌های نظام اسلامی به میدان آمدند،‌ این اقدام همانند اقدام تاریخی مردم آذربایجان در جنبش تنباکو بود که با سردارانی هچون ستارخان و باقرخان و بعدها در دوران جنگ تحمیلی با سردار باکری برای تأمین منافع ملی نقش بی‌بدیل را ایفا کردند.

وی افزود: چند هفته پیش به خاطر سیل در آذربایجان تذکر دادم که ما از مدیریت بحران در آذربایجان ناامید شده‌ایم و حتی در ثبت نام انتخابات هم دچار بحران می‌شویم، عده‌ای با لبخند این حرف را شنیدند و من حالا عرض می‌کنم این ضعف مدیریت تا آنجا پیش رفت که آرای قابل توجهی از شهروندان اخذ نشد و این بار نمی‌توان در مقابل این ضعف با لبخند گذشت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: تنها دموکراسی واقعی در منطقه پر آشوب غرب آسیا، آسیا را در برابر دیدگان جهانیان نمایان ساخته است و گونه جدیدی از همزیستی گروه‌های مختلف قومی و دینی را عرضه نموده است که هدفی مشترک به نام اعتلای ایران را دارد.

ساعی همچنین گفت: مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات خط بطلانی بر خط کشی‌های ساختگی کشیدند و به همگان گوشزد کردند که هیچ گاه در تلاش برای تقابل میان مردم و گروه‌های جمعیتی نباشند و بدانند که دوران دو قطبی‌سازی‌های دروغین و سوء استفاده از اختلاف افکنی میان مردم ایران به پایان رسیده است.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: کسانی با استفاده از فضای هیجانی روزهای انتخابات در صدد فاصله انداختن بین ملت با برچسب‌های شهری و روستایی بودند ولی دیدند که ملت فهیم ایران در یک چیز وحدت دارند و آن هم پس زدن کسانی است که جز عیب جویی از نظام برای رسیدن به مقاصد خود کار دیگری بلد نیستند و مردم ایران با گفتمان قانون گرایی با اکثریت قاطع خط بطلانی بر سایر گفتمان‌ها کشیده‌اند. اکنون به پاس این حضور حماسی بر ما مسئولین نظام فرض است که با قدردانی از این نعمت بزرگ که با حضور خود به بی‌دانشی نه گفتند سر تعظیم فرود آوریم.

وی گفت: یکی از لوازم بانشاط تر و قدرتمندتر شدن دولت تدبیر و امید بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در دولت دوازدهم است. باید توجه داشت که دولت نمی‌تواند در پیشبرد هیچ امری از امور محوله به موفقیت دست یابد مگر اینکه حضور،‌ حمایت و پشتیبانی وجود داشته باشد و این امر با حضور حماسی در انتخابات پایان نمی‌پذیرد مگر مطالبه‌گری و انتقاد از دولت در کنار آن وجود داشته باشد.

ساعی در پایان یادآور شد: منتقدین دولت که تا دیروز خود را به عنوان رقیب در جناحی دیگر معرفی می‌کردند دست دوستی رئیس جمهور منتخب را پس نزنند و با همکاری خود پیشرفت کشور را رقم زنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.