به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: نظام اسلامی ایران بخاطر ولایت فقیه، دین اسلام از مشروعیت و مقبولیت برخوردا است .
ویبا تاکید بر اینکه بدون مقبولیت تحقق حکومت مشروع ممکن نیست، افزود: در دنیا و در مباحث علوم سیاسی، مردم مظهر قدرت به شمار می روند و اگر پشتیبان نظام باشند، هیچ دشمنی جرات تجاوز و دخالت به جامعه ای را نخواهد داشت.
فرماندار میانه با اشاره به اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای، انتخابات را نماد مردم سالاری عنوان کرد و گفت: در مقایسه با کشورهای منطقه، کشور ما سرآمد در مردم سالاری است که تمامی ارکان تصمیم گیری در آن توسط مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام و سرنوشت مردم توسط خود آنها رقم می خورد.
وی شرکت در انتخابات را تکلیفی مهم دانست و افزود: تعیین سرنوشت مردم و تضمین امنیت و اقتدار هر چه بیشتر کشور به حضور پرشور و حداکثری مردم وابسته است.
شکری ایجاد فضایی امن و آرام و بی طرف در انتخابات را از وظایف مسئولان ، هیئت نظارت و اجرایی و ستاد انتخابات برشمرد و گفت: امانتداری از رای مردم که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حق الناس یاد کرده اند از دیگر وظایف مهم ما در امر برگزاری انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، افزود: با این انتخابات مدیریت اجرایی شهر، روستا و کشور به منتخبان مردم سپرده می شود.
شکری به کاندیداهای شوراهای اسلامی و فعالان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری توصیه کرد: با پرهیز از تخلف در تبلیغات، از خدشه دار کردن انتخابات جلوگیری کرده و موازین قانونی و مقررات تبلیغات را رعایت کنند.
فرماندار میانه از برگزاری جلسه توجیهی برای اعضای شوراهای اسلامی و ارائه مصادیق مجاز و غیر مجاز در تبلیغات شوراها خبر داد و گفت: تعهد و امضا از نامزدهای انتخاباتی طبق فرمی اخذ شد که امیدواریم انتخابات پیش رو بدون حاشیه و در صحت و سلامت کامل برگزار شود.
وی بر رصد کامل فعالیت نامزدهای انتخاباتی توسط ستاد انتخابات و کمیته نظارت اشاره کرد و افزود: با متخلفان انتخاباتی برخورد و تذکرات لازم ارائه می شود و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری معرفی می شوند.
شکری با بیان اینکه در آستانه انتخابات امکان بروز شایعاتی در مورد کاندیداها احتمال می رود خواستاربی توجهی به این شایعات شد و گفت: تمامی اطلاعات درست در ستاد انتخابات شهرستان موجود است و در صورت لزوم در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود.
فرماندار میانه به ارائه آمار انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در 5 شهر میانه، آچاچی، ترک، آقکند و ترکمانچای و 261 روستای شهرستان برگزارمی شود.
شکری تعداد شعب اخذ رای شهرستان را 252 شعبه با 57 شعبه شهری و 195 شعبه روستایی اعلام و افزود: در شهر میانه 56 شعبه ثابت و یک شعبه سیار و در روستاها 81 شعبه ثابت و 114 شعبه سیار آماده رای گیری هستند.
وی همچنین از برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای اسلامی در میانه خبر داد و گفت: در راستای آگاهی و اطلاع رسانی از نحوه رای گیری الکترونیکی ،مانورهای انتخاباتی برگزار کرده ایم.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان میانه با اشاره به ثبت نام یک هزار و 485 نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: از این تعداد یک هزارو 350 نفر داوطلب شوراهای روستایی و 122 نفر در حوزه شهری می باشند.
شکری با اعلام آمادگی شهرستان از لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای برگزاری انتخابات خاطر نشان کرد: در انتخابات امسال 4 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر ، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 پارچه روستا است که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.