به گزارش ایرنا، مهدی محمدزاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه بخش نمایشگاهی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی افزود: جشنواره بین‌المللی هنر اسلامی و صنایع دستی در ایجاد و گسترش فضای گفت و گو بین هنرمندان داخلی و خارجی نقش بسزایی ایفا می کند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تبریز در حوزه نگارگری تاریخی نقش بسیار موثری دارد، این جشنواره به نگارگری ایرانی توجه ویژه‌ای داشته و جشنواره ملی نگارگری ایرانی در چهار بخش تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری طراحی شد‌ه ‌است.
محمدزاده ادامه داد: در جشنواره سوم 100 هنرمند از 34 کشور جهان شرکت کرده اند که 40 درصد آنان تجربه شرکت در دو جشنواره قبلی را نیز داشته اند.
امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در پیامی به سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، این جشنواره را اقدامی شایسته برای نشان دادن عظمت و بزرگی اسلام عنوان کرد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در پیام خود به این جشنواره آورده است: اگر می خواهید هنر به اوج اعتلای خود برسد، باید فاصله ها را با اخلاق ارزش ها و دین کم کرد و قرآن که مشحون از انواع هنرهاست و می تواند به کار هنرمند اعجاز بخشی کند در مراء و منظر هنرمند قرار بگیرد.
در ادامه پیام امام جمعه تبریز آمده است: امروز گردهمایی این هنرمندان از ۳۱ کشور اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز این نوید را به ما می دهد که چشم های امیدمان را به این سمت بدوزیم و از خروجی این جشنواره، خلق آثار ارزنده فاخر در مسیر تعالی و هنر متعهد را انتظار داشته باشیم.
آیت الله مجتهد شبستری در پیام خود از اساتید و دانشجویان رشته های هنری خواست چنین فرصت هایی را مغتنم شمرده و برای تدوام این ارتباط صمیمی با هنرمندان دیگر کشور های اسلامی تلاش کنند و آن را در جهت هم افزایی فکری و فرهنگی به کار گیرند.
وی از دست اندرکاران این جشنواره خواست تلاش مجدانه خود را در ارایه موضوعات محتوایی اصیل برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی و جهت دادن به خلق آثار فاخر مصروف کنند و مواظب باشند در دام انحرافی هنر برای هنر نیافتند بلکه باید همیشه هنر را در خدمت اهداف عالی الهی و انسانی هدایت کنند.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین از هنرمندان ۳۱ کشور اسلامی شرکت کننده در این جشنواره خواست پیام دوستی ایران را به مردمان سرزمین خود برسانند تا توطئه های اهریمنی ایران هراسی به ویژه در کشورهای دوست و همسایه بی ثمر و خنثی شود.
سومین جشنواره بین المللی خلاقیت تبریز در هنر اسلامی و صنایع دستی از 14 اردیبهشت در دو بخش علمی و نمایشگاهی و با مشارکت ویژه شهرداری تبریز آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.