به گزارش خبرنگار ایرنا، گسترش فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در زمینه های راه، ساختمان، معماری، شهرسازی و بهبود کیفیت حوزه حمل و نقل از جمله اهداف فعالیت این مرکز است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور در این مراسم اولویت کار این مرکز را تعیین و مطالعه پهنه های گسل شمال تبریز و گسل های فرعی، ارتقا کیفیت قیر و آسفالت و افزایش عمر مفید آسفالت در کشور و ترویج و بهره گیری از رویه های بتنی در جاده ها اعلام کرد.
محمد شکرچی زاده با بیان اینکه تجربه خوبی در پهنه گسل های تهران داشتیم که قرار است آن را در تبریز نیز پیاده سازی کنیم، افزود: کار بسیار مهم این مرکز تامین ایمنی شهروندان برای دهه ها و سده های آینده است.
وی از گسترش این دفاتر در سایر استان ها نیز خبر داد و گفت: به کمک تحقیقات کارشناسان این مرکز می توان مدیریت بحران بعد از زلزله را با راندمان بیشتری انجام داد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواستار ایجاد پل ارتباطی بین وزارت راه و شهرسازی، پژوهشگران دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی جهت استفاده از فناوری های نوین مطابق با آخرین استانداردهای علمی شد.
محورهای فعالیت دفتر منطقه ای شمال غرب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توسعه و گسترش تکنولوژی های ساخت و ساز، استفاده از روش های نوین در حوزه حمل و نقل، کاهش هزینه ها و مصرف انرژی در ساختمان، توسعه استفاده بهینه از آسفالت مناسب و رویه های بتنی، کاهش خطر پذیری لرزه ای و مطالعه گسل ها و تدوین ضوابط ساخت و ساز در حریم آنهاست.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.