مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نزدیک به ۸ هزار و 500 خانوار از چرخه مددجویی در استان خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد کلامی اظهار کرد: 3 هزار و 430 خانوار در سال‌جاری خودکفا شده‌ و ۸۰ درصد آنها نیز در سال جاری با اختیار خود درخواست بسته شدن پرونده‌های مددجویی را داشتند.

وی افزود: با توجه به اعلام ریاست جمهوری 100 هزار شغل جدید در فضای مجازی وجود دارد که تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از نیروهای مددجوی دانشجوی دکترا و فوق لیسانس به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به کم هزینه بودن صنایع مرتبط با خودرو و عدم ضرورت سرمایه زیاد، تلاش‌ها در راستای تقویت بخش اشتغال در این زمینه است و در بدنه کمیته امداد و خارج از آن استفاده از نیروهای نخبه را در برنامه‌های این نهاد در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این که ۲۰ درصد از مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده گفت: در حوزه مسکن یک‌هزار و 240 مسکن توسط کمیته امداد ساخته شده که با وجود موانع در راستای اخذ وام برای مددجویان، برنامه‎ها در این راستا است تا افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد تا سه سال آینده همگی دارای مسکن شوند.

کلامی با اشاره به تعاملات بخوب و شایسته با مؤسسات خیریه اظهار کرد: با تمامی مؤسسات خیریه‌ای که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و با احترام بر اصول ارزشی جامعه خحرکت می‌کنند، تعاملات خوبی داریم و ضروری است تا در تعامل مثبت با یکدیگر باشیم.

وی متذکر شد: کمیته امداد ۱۱۵ هزار نفر زیرپوشش مستمری دارد و ۲۰۰ هزار نفر نیز از کمیته امداد خدمات می‌گیرند.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد در ایجاد مؤسسات خیریه گفت: کمیته امداد در این میان نقشی ندارد و  باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا صندوق‌های بی رویه در جهت تأمین منافع ایجاد نشود.

کلامی در خصوص نامگذاری شهر تبریز به عنوان شهر «بدون گدا» تاکید کرد: اگر عنوان شهر بدون فقیر نصیب شهرمان شود، بهتر از عنوان شهر بدون گدا خواهد بود و مسئولان باید دغدغه حرکت به سمت شهر بدون فقیر ببرند.

کلامی با اشاره به کمک ۲۱۰ میلیونی هزینه درمان به یک فرد زیرپوشش کمیته امداد گفت: جنس کار ما متفاوت از جنس آمار است و وظیفه ما فقط خدمت بوده و اگر فردی در کمیته امداد از این جنس نباشد، برکنار می‌شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.