دکتر وحید مثمر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای تبریز، مراغه و میانه کار خونگیری از مردم نوع دوست آذربایجان شرقی را بر عهده دارند، اظهار کرد: تمامی مراکز استان به طور مرتب ضدعفونی شده و تمام موارد بهداشتی رعایت می شود.

وی با بیان اینکه بیماران قلبی، سرطانی و خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فراورده های خونی هستند، از مردم درخواست کرد با خیال راحت و،بدون ترس از کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا نیاز مراکز درمانی استان تامین و تقویت شود.

مثمر ادامه داد: اهدا کنندگان خون میتوانند از طریق دریافت نوبت دهی اینترنتی و یا به صورت حضوری به مراکز مراجعه کنند تا بتوانیم نیاز مراکز درمانی فعال در استان را در سریعترین زمان فراهم کنیم.  

وی گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال، نداشتن سابقه بیماری های مزمن، مصرف نکردن بعضی داروها مثل آسپرین، نداشتن رفتارهای پرخطر و اعمال دندان پزشکی در یک هفته گذشته از جمله شرایط اهدای خون است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خواب و استراحت کافی، مصرف غذای کافی، داشتن ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون است.

مثمر گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون در آذربایجان شرقی بسیار بالاست و مردم به صورت شایسته استقبال می کنند.  

به گزارش ایرنا، استان آذربایجان شرقی دارای ۲ پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هریک از شهرستان های مراغه و میانه است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.