به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم قبل از ظهر جمعه در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اظهار داشت: مکتب فاطمی جامع‌ترین و معتبرترین مکتب سعادت انسان‌ها است که فردا ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) است که در مورد ایشان در قرآن آیات فراوانی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۲ زن در قرآن جزو زنان پاک، پاکیزه، منزه و مقدس نامیده شده‌اند که نام برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم اشاره شده است.

حضرت زهرا (س) یک مکتب و منظومه فکری هستند

امام جمعه تبریز افزود: طبق آموزه‌های دینی حضرت زهرا یک شخص نبوده بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی است، ایشان یک مکتب هستند که در موضوع مکتب دو مساله اعتبار و تضمینی بودن و جامع بودن آن مطرح است که جامعیت یعنی هر مکتبی که ادعا می‌کند توانایی خوشبختی انسان‌ها را داشته و برای پنج ساحت انسانی برنامه رشد و تعالی دارد.

وی این پنج ساحت را انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی، تمدن سازی دانست و گفت: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران این است که در گذشته، روز مادر را ۲۵ آذر برگزار می‌کردند که انتساب به فرح پهلوی داشت اما هم اکنون روز مادر روز ولادت باسعادت حضرت زهرا است.

تفاوت معیارهای دختران شایسته امروز و دیروز

آل هاشم افزود: حالا دختر نمونه و شایسته را با معیارهای اسلامی انتخاب می‌کنند اما در گذشته اینگونه نبود و مجله‌ای بود که دختران شایسته سال را انتخاب می‌کردند اما معیار آن زمان چه بود و حالا چیست.

وی هفته پیش رو را یک امتحان بزرگی برای ملت ایران دانسته و گفت: از مؤلفه‌های قوی شدن کشور، تشکیل یک مجلس قوی است و اگر بخواهیم در مقابل دشمنان قوی باشیم باید مجلس قوی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز افزود: انتخابات پرشور و گسترده نمایانگر قدرت اجتماعی نظام در برابر تهدیدات دشمن است که در خطبه‌های نماز جمعه نیز از خرداد ماه تا امروز، شاخص‌های یک نماینده تراز انقلاب را تبیین کرده‌ایم.

حماسه افرینی مردم در مراسم سردار سلیمانی

وی ادامه داد: امیدواریم مردم بعد از حماسه آفرینی در مراسم سردار سلیمانی و راهپیمایی بیست و دو بهمن در این مراسم نیز سربلند باشند که از همین جا توصیه می‌کنیم وصیت نامه سردار حتماً مطالعه شود که چقدر ایشان نسبت به مقام معظم رهبری احساس اخلاص و ارادت می‌کردند.

آل هاشم با اشاره به حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی بیست و دو بهمن گفت: مردم به سختی آمدند و با وجود مشکلاتشان در برف حضور خوبی داشتند که صداوسیما نیز یکی دو بار در اخبار سراسری، راهپیمایی تبریز را به صورت ویژه نشان داد.

اهمیت ویژه فضای مجازی

وی در ادامه با اشاره‌ای به اهمیت ویژه فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند که اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم که این امر می‌تواند اهمیت موضوع را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر بخواهیم در فضای مجازی به دنبال ایجاد فرصت باشیم باید در این عرصه جنبه‌های نرم افزاری و سخت افزاری را در نظر گرفته و خردمندانه و فعالانه وارد عرصه شویم.

جریان سازی انقلابی را در فضای مجازی دنبال کنید

وی جریان سازی را کلید اصلی مقابله با دشمن دانست و گفت: سعی کنید در فضای مجازی جریات سازی انقلابی را عهده دار شوید، دشمن جریان سازی هایی انجام داده و موفق هم شده است.

آل هاشم افزود: جریان سازی کلید مقابله با دشمن است که یکی از راه‌های قوی بودن در فضای مجازی این است که جریان‌های حساب شده‌ای را راه بیندازیم و عرصه را برای دشمن تنگ کنیم.

وی ادامه داد: همیشه در این فضا، پدافندی عمل می‌کنیم در حالی که باید آفندی عمل کنیم مثل جریان انتشار عکس حاج قاسم سلیمانی که ایسنتاگرام را وادار به حذف هزاران پست و صفحه از فضای مجازی کرد.

مجلس جای نیروهای ارزشی، انقلابی و جوانان پرشور

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت راه انداختن جریانی در خصوص انتخابات باشکوه گفت: باید زمینه را برای حضور نیروهای ارزشی و انقلابی و جوانان پرشور آماده کنیم و تعدادی از جوانان را به مجلس تزریق کنیم، البته تمامی باتجربه‌ها را نمی‌توان کنار گذاشت اما مجلس نیاز به جوانان بانشاط انقلابی نیز دارد.

وی نقش فضای مجازی را از هزاران سخنرانی بیشتر دانست و گفت: باید سعی کنیم قوی عمل کنیم؛ در شرایط جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی هستیم و باید در مقابل مشکلات بایستیم که لازمه آن فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان است و فضای مجازی نقش ارزشمندی در این راستا دارد و می‌تواند کارساز باشد که البته باید در این راه رعایت تقوا و موازین شرعی را بکنیم.

آل هاشم ادامه داد: نباید در فضای مجازی انگ سواستفاده از افراد، دزدی و غیره بزنیم بلکه باید راهکار نشان دهیم.

وی نقش فضای مجازی در تمامی حوزه‌ها به خصوص انتخابات را مهم دانست و گفت: حضور جوانان انرژی دارد و پر از امید به آینده است و لذا باید کارها را به جوانان انقلابی اهل معرفت سپرد که این یکی از مصادیق گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1353867
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.