دکتر دوغو پرینجک( Dr. Doğu Perinçek) در همایش اعضای حزب وطن در شهر ازمیر ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی به دولت و ملت ایران، از وی به عنوان شهید راه آزادی یاد کرد و افزود: شهید سلیمانی در حقیقت شهید منطقه غرب آسیا، ایران، ملت ترک، حق و حقوق مردم منطقه و شهید انسانیت است.

وی اظهار داشت: مردم ترکیه و تمام مسلمانان منطقه غرب آسیا همواره از شهید سلیمانی به نیکی یاد کرده و برای روح بزرگ او درود می فرستیم.

پرینجک با اشاره به تحولات داخلی و منطقه ای در سال های اخیر، گفت: این تحولات نشان می دهد که بیشتر زبان آهن و فولاد در منطقه حرف می زند و این موضوع در جریان ترور اخیر شهید سلیمانی فرمانده مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشاهده شد.

وی یادآوری کرد: شهادت دوست محترم و عزیز ما قاسم سلیمانی توسط آمریکا به معنی پاسخ آهن با آهن است.

پرینجک با ابراز اطمینان از پاسخ قاطع و مناسب ایران به حرکت خائنانه و تروریستی آمریکا، با طرح این پرسش که آمریکا کیست، از آن به عنوان کشوری که تمامیت ارضی، وحدت ملی، استقلال و زندگی مستقل مردم منطقه و ترکیه را تهدید می کند، یاد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا کشوری است که از تروریسم در ترکیه از طرق مختلف همچون اقدام به کوتادی کور نظامیان، حمایت از تروریست های پ ک ک، درگیری های قومی و حرکت های جدای طلبانه حمایت می کند.

دبیرکل حزب وطن ترکیه گفت: آمریکا کشوری است که همواره به پیاده نظام کشورهای منطقه آتش می گشاید، اما امت اسلامی جواب آتش را با آتش و جواب آهن را با آهن به آنها داده است و به طور قطع ترور قاسم سلیمانی توسط رییس جمهوری آمریکا نیز بی جواب نخواهد ماند و پاسخ این اقدام را خواهند دید.

به گزارش ایرنا، سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس سحرگاه جمعه در حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از این جنایت تأیید کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را وی صادر کرده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین‌المللی همراه شده است و اخبار و گزارش‌های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین المللی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.