امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه مشارکت شاخص اصلی در توسعه یافتگی جوامع است، افزود: در هر جامعه‌ای که مردم نسبت به امور جامعه احساس مسوولیت داشته باشند آن جامعه توسعه خواهد یافت از این رو باید به دنبال افزایش کمی و کیفی حضور مردم در امور مختلف جامعه باشیم.
 وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در قالب گروه های همیار اجتماعی در کشورهای توسعه یافته گفت: در واقع در این کشورها اداره کشور به خود مردم واگذار شده و در همه حوزه‌ها تشکل‌هایی وجود دارد که خواسته‌ها و مطالبات اقشار مختلف مردم را نمایندگی می‌کند.
فرماندار هشترود با بیان اینکه امور مختلفی در سطح جامعه وجود دارد  که دولت بدلایل متعدد ناتوان از حل آن‌هاست گفت: همواره یک شکاف بی‌اعتمادی و بدبینی بین مردم و دولت ها وجود دارد اما مردم می‌توانند به خود بیشتر اعتماد کنند از این رو خود مردم و نماینده‌های آن‌ها می‌توانند این مسائل را با تشکل های مردمی یعنی سمن‌ها بهتر انجام دهند.
امینیان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در هشترود با آن مواجه هستیم عدم مشارکت مردم در امور مختلف جامعه است افزود: اعضای شورای هماهنگی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد لازم است در حوزه‌های مختلف (میراث فرهنگی، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و غیره) علاقه‌مندان را شناسایی و در قالب های مختلف با تشکیل سمن‌ها سازماندهی کنند و سعی کنند بیشتر از جوانان در تشکیل و سازماندهی سمن‌ها استفاده شود چون جوانان معمولا نسبت به این کار بیشتر علاقه‌مند هستند.
وی باتاکید بر اینکه حضور در سمن‌ها داوطلبانه و غیرانتفاعی ماست گفت: همین مساله موجب می‌شود سمن‌ها متمایز از یک شرکت تعاونی یا دستگاه‌ اجرائی دولتی باشند و پیشرفت کار به مراتب در سمن‌ها بیشتر از دیگر نهادها باشد چون مردم در سمن‌ها داوطلبانه فعالیتی را دنبال می‌کنند که نسبت به آن دغدغه داشته و احساس مسوولیت اجتماعی می‌کنند.
 وی تاکید کرد : سمن‌ها به هیچ وجه  نباید در امور سیاسی و جبهه گیری سیاسی ورود پیدا کنند لذا افراد عضو در آن باید از تبدیل کردن سمن به یک حزب سیاسی اجتناب کرده زیرا این برای جامعه سم مهلک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.