محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به دلیل برخورداری خانوارهای زلزله زده از خدمات بهتر و مناسب زندگی روزمره مقرر شده است به صورت شهرکی در محل مناسب استقرار یابد تا خدمات رسانی سهل تر، منظم تر و با رعایت موارد بهداشتی و امنیتی همراه شود.

وی ایجاد و راه اندازی سرویس های بهداشتی با کیفیت و حمام سیار را از اقدامات مدیریت بحران برای خدمات رسانی مناسب به زلزله زدگان در اردوگاه های کانکسی برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه با نیروی انتظامی نیز هماهنگی های لازم برای تامین امنیت این مجموعه ها تا مردم زلزله زده بدون مشکل تا ساخت واحدهای مسکونی دائمی در این محل ها زندگی کنند.

هنربر اضافه کرد: کانکس ها به هیچ عنوان در اختیار افراد قرار نمی گیرد و چون در آینده و در حوادث مشابه شاید از آنها استفاده شود، این کانکس ها جمع آوری خواهد شد.

 وی گفت: در حال حاضر در تعدادی از روستاهای میانه و سراب طرح پایلوت نصب کانکس ها شروع شده و فونداسیون آنها آماده است.

هنربر با بیان اینکه اولین محموله کانس اهدایی ستاد اجرایی حضرت امام (ره) به استعداد ۱۰۰ دستگاه به زودی وارد آذربایجان شرقی می شود، افزود: تاکنون تعداد ۱۰ دستگاه از این محموله به میانه فرستاده شده که ظرف مدت ۳ روز آینده نصب می شود.

وی از تعهد اختصاص ۳۰ دستگاه کانکس توسط شهرداری تبریز به زلزله زدگان خبر داد و با اشاره به اینکه قرار بود این محموله روز گذشته نصب شود، اظهار داشت: اما بنا به دلایلی این امر محقق نشده است که به احتمال قوی این تعداد کانکس امروز و فردا نصب و در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

هنربر ادامه داد: کانکس های نصب شده در مناطق زلزله زده فقط در اختیار کسانی قرار می گیرد که واحدهای مسکونی آنها ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

وی مجموع واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله شهرستان های میانه و سراب را ۳ هزار و ۳۰۰ واحد اعلام و اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نیز در این زلزله آسیب دیده است که نیازمند تعمیر و مرمت است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع ۳ هزار و ۴۷۰ تخته چادر در میان زلزله زدگان، گفت: این چادرها در اختیار ۱۲ هزار زلزله زده که نیازمند اسکان اضطراری هستند، قرار گرفت.

هنربر همچنین از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه هیتر و بخاری‌برقی بین زلزله زدگان شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد.

وی اظهار داشت: طی دو روز اخیر یکهزار و ۵۰۰ دستگاه هیتر برقی اهدایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعداد یکهزار بخاری برقی اهدایی از سوی آستان قدس رضوی در روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی توزیع شده است.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد روز جمعه ۱۷ آبان در شهر ترک میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.