علی ربیعی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها در روستای زلزله زده «ورنکش» شهرستان میانه در آذرربایجان شرقی افزود: ما  درد دل مادران زهرا و ریحانه را درک می کنیم، صحبت های مادران آنها را شنیدیم و باید توجه کنیم شیرین زبانی زهرا در پیامی که او در یک مصاحبه تلویزیونی قبل از فوتش به همه ایران داد ، این است که باید عصبانی شویم تا ایران را بسازیم. 

وی اظهار کرد: ما با همدلی و مشارکت همدیگر از مصیبت زمین لرزه و فشار تحریم عبور می کنیم و ایران را می سازیم. 

وی اضافه کرد: در چند روز آینده با مصوباتی که در دولت داشتیم، جزییات برنامه ها را برای آبادانی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در شهرستان های میانه و سراب اعلام خواهیم کرد. 

سخنگوی دولت گفت: زمین لرزه روستای «ورنکش» این پیام را داد که هر خانه ای که مقاوم سازی شده بود، کمترین آسیب را داشت و این نشان می دهد که مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، خسارات را در مواقع زلزله کم می کند. 

وی تشریح کرد: خوشبختانه در روستای ورنکش قبل از زلزله در زیرساخت ها خوب کار شده بود مشکلی از بابت تامین برق و آب و گاز و تلفن وجود ندارد؛ تنها  خواسته مردم روستا استقرار پزشک دایمی در خانه بهداشت است که آن را دنبال می کنیم. 

وی افزود: علاوه بر مصوبات دولت که قبلا اطلاع رسانی شد، هم کمک هزینه اسکان و ساخت خواهیم داشت و دو هزار جایگاه دامی را نیز جهاد کشاورزی به طور موقت ایجاد خواهد شد و خسارات دام نیز با منابع ارزان و قرض الحسنه جبران خواهد شد و بیمه بیکاری کارگران نیز داده خواهد شد. 

ربیعی اضافه کرد: علاوه بر تسهیلات دولت، سازمان های دیگر نیز هر کدام کمک خواهند کرد و اعتبار خواهند گذاشت. 

وی تاکید کرد: معتقد نیستم که روستای ورنکش فقط باید خسارات اتش جبران شود، بلکه باید ورنکش بهتری را تحویل مردم دهیم. 

این خبر تکمیل می شود ... 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.