فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از کاهش ۵۰ درصدی جرایم مرتبط با میراث فرهنگی طی چهار ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد. 
به‌ گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ «محبوب ساسانی» با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی باید به باوری همگانی تبدیل شود، ادامه داد:  یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پیشگری از جرایم علیه میراث فرهنگی است. 
وی با بیان اینکه وظایف یگان حفاظت چندوجهی است و بخش عمده این وظایف جنبه حفاظتی از آثار را دارد، ادامه داد: فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل علاوه بر بخش حفاظتی، جنبه امنیتی و انتظامی نیز دارد و طی سال‌های گذشته یگان در تلاش بوده تا در بخش های مختلف آن با ایجاد تمرکز بر آثار فاخر و مناطق تاریخی استان از هرگونه آسیب احتمالی بر آن‌ها جلوگیری کند. 
ساسانی در ادامه افزود: در سال جاری شاهد ۷ مورد حفاری غیر مجاز در مناطق غیر ثبتی استان بودیم که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است. 
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ، با بیان اینکه با همکاری نیروی محترم انتظامی استان طی سال ۹۸، ۲۳ نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی دستگیر شده اند، ادامه داد: در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت گرفته در سال جاری، ۱۸ فقره اخطاریه صادر و ۹ پرونده قضایی تشکیل شده است. 
ساسانی با تاکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی نخواهد داشت گفت: طی سال جاری ۲۰۳ فقره شیء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است و مرتکبین جرایم توسط قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید. 
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در خاتمه عنوان کرد: از تمامی هم استانی‌های عزیز و دوستداران میراث فرهنگی انتظار دارم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث فرهنگی می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.