به گزارش ایرنا، علی شیخ پور روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با اشاره به آمار ازدواج و طلاق شهرستان در سه ماهه اول امسال اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۱۰درصد افزایش طلاق در شهرستان مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در میزان افزایش طلاق، آمار شهرستان از میانگین استانی پایین است، اظهار امیدواری کرد با افزایش آموزش های سبک زندگی درست و تقویت باورهای دینی، این آمار کاهش یابد.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مرند همچنین با اشاره به بخشنامه پرداخت وام ازدواج در قالب یک ضامن گفت: روسای بانک ها سعی
کنند با تغییر نگاه، در پرداخت تسهیلات به جوانان سخت گیری نکرده و روند آن را تسهیل کنند.
وی در خصوص برگزاری اولین جشنواره سبدبافی در شهرستان نیز اظهار داشت: جشنواره سبدبافی که قرار بود هفته آتی برگزار شود بنابه دلایلی از جمله کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده و در صورت مهیا شدن شرایط، زمان برگزاری آن اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ویژه مرند نیز با ارائه آمار پرداخت وام های ازدواج در سه ماهه اول امسال گفت: شعار هفته ازدواج امسال «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» می باشد که انتظار داریم اعضاد ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه های خود را در راستای تحقق این شعار برگزار کنند.
امیرحسین فقیهی در مورد برنامه های ویژه هفته ازدواج نیز اظهار داشت: همایش دانستنی های ازدواج، نشست با جوانان، برپایی ایستگاه مشاوره خانواده و جوانان، ویزیت رایگان زوجین، برگزاری جلسات مشاوره رایگان در طول هفته و برگزاری مسابقه محله و جنگ های شادی در سطح شهر از جمله برنامه هایی است که قرار است با همکاری اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در طول هفته اجرا شود.
وی از برگزاری برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان در شهرستان خبر داد و افزود: همزمان با تعطیلات تابستانی برنامه های خاصی جهت بهره مندی جوانان و دانش آموزان در سطح شهرستان در حال برگزاری است.
رئیس اداره ورزش و جوانان مرند تاکید کرد: مهم ترین هدف ما در اجرای برنامه های اوقات فراغت، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان، ارائه آموزش و مهارت های لازم برای آن ها است.
رئیس اداره ثبت احوال مرند نیز در مورد آمار ازدواج و طلاق در شهرستان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۵۶۰ مورد ازدواج و ۱۲۰ طلاق ثبت شده است.
قادر دوستعلی با اشاره به کاهش آمار ازدواج و افزایش جزئی طلاق در شهرستان در طول سه ماهه اول امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از طلاق ها، در مدت زمان ۶ سال پس از ازدواج اتفاق افتاده است.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری تبریز واقع است.

/۳۰۷۱/۹۹۱۶/۶۱۳۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.