به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز سه شنبه در مراسم آغاز همایش پیشتازان دانش آموزی در مدارس مراغه که در سالن شهید کنعانی این شهر برگزار شد افزود: اساس فعالیت ها و تعالیم علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان پیشتاز بر همفکری دسته جمعی و تعاون استوار است.
وی ادامه داد: اجرای فعالیت های جنبی و مکمل اجتماعی از جمله حضور در گروه پیشتازان مدارس در کنار فعالیت های رسمی و آموزشی مدارس، کمک شایانی به کسب موفقیت دانش آموزان می کند.
وی اضافه کرد: تقویت برنامه های تیمی و گروهی بین دانش آموزان و ایجاد روحیه همدلی، همفکری و همکاری و نیز در کنار هم بودن از جمله اهداف بزرگ این همایش فرهنگی است.
اسلامی با تاکید بر اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در محیط های آموزشی مدارس افزود: بهره گیری از ظرفیت بالای دانش آموزان در ایجاد خلاقیت و تقویت فرهنگ مشارکت پذیری در بین آنان، زمینه ساز تحول شخصیتی در بین نسل آینده است.
وی اضافه کرد: رویکرد آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت، تحکیم و ترویج فرهنگ اجتماع محوری و ایجاد خلاقیت در بین دانش آموزان در کنار علم آموزی است و این امر در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، این همایش یکروزه به همت سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش مراغه و با شرکت بیش از 2 هزار دانش آموز این شهرستان برگزار شد.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.