جواد رحمتی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان، با انتقاد از بی توجهی به جانمایی و احداث مدارس در محدوده واحدهای مسکن مهر در سال‌های گذشته، اعلام کرد: در هر کلاس درس در شهر جدید سهند، حدود 40 نفر دانش‌آموز تحصیل می کنند در حالی‌که استاندارد قابل قبول در این زمینه، حداکثر 27 نفر در هر کلاس است.
وی با بیان اینکه در صورت عدم توجه به این مسائل در آینده با مشکلات حادتری مواجه خواهیم شد، افزود: علاوه بر همکاری سازمان عمران شهر جدید سهند و اداره کل نوسازی مدارس استان، نیازمند همکاری خیران در زمینه مدرسه سازی هستیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تبیین برخی سیاست‌های استان در زمینه ساخت و ساز در سال آتی گفت: با توجه به وابستگی بسیاری از بخش‌های تولیدی به ساخت و ساز، رونق بخش مسکن باعث رونق اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی بیشتر در استان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: باید شهرداری ها نیز در این زمینه نیز پای کار باشند تا روز به روز شاهد افزایش تولید مسکن در استان و کاهش سازه های غیرایمن در شهری همچون تبریز باشیم.
رحمتی همچنین اعلام کرد: بر اساس سیاست دولت، پرونده مسکن مهر در تمامی استان‌ها باید تا پایان سال 98 بسته شود.
رضا طوسی، مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه جدی به افزایش مدرسه‌سازی در سهند، پیشنهاد کرد: پس از بررسی های لازم توسط دستگاه های مسوول در امر مدرسه سازی، بخشی از اعتبارات مازاد و غیرضروری شهرستان ها به امر مدرسه سازی در شهر جدید سهند اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز سه مدرسه توسط این سازمان تا پایان تابستان سال آتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و هماهنگی های لازم برای آغاز به کار یک مدسه غیرانتفاعی با مشارکت بخش خصوصی نیز پیگیری می شود.
در این جلسه مقرر شد دو مدرسه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد توسط سازمان عمران شهر جدید سهند در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفته و عملیات اجرایی آن ها تا پایان شهریور ماه سال آتی به اتمام برسد.
شهر جدید سهند در سال 1387 به عنوان پنجاه و هشتمین شهر استان آذربایجان‌شرقی، در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر، به منظور اسکان دادن سرریز جمعیت کلان‌شهر تبریز ایجاد شد.
این شهر در چهار فاز ساخته شده و در حال حاضر این شهر بالغ بر 150 هزار نفر جمعیت دارد و در طرح جامع این شهر جدید هم انتقال، 250 هزار نفر دیگر مدنظر قرار گرفته است و تکمیل و تقویت زیرساخت‌های مناسب آموزشی ، رفاهی، خدماتی، عمرانی و بهداشتی و درمانی در این شهر ضروری است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.