به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی دوشنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند با اشاره به کمبود آب در این شهرستان، اظهار داشت: باید سعی کنیم برای کنترل مصرف آب، طبق قانون عمل و از رفتارهای خودسرانه جلوگیری کنیم.
وی افزود: اصلاح الگوی کشت، الگوی مصرف و عمل بر طبق سیاست های کلان از جمله مواردی است که می توانیم در راستای حفظ منابع آب شهرستان انجام دهیم.
فرماندار مرند ادامه داد: با رفتار تعاملی بین مردم و دستگاه های دولتی و نگاه علمی می توان به بحران کمبود آب رسیدگی و دوران ثبات و امنیت را در حوزه کشاورزی و آب مدیریت کرد.
وی با تاکید بر تعریف قالبی متناسب با شرایط شهرستان در خصوص مصرف صحیح آب، اظهار داشت: ما باید مفهوم کشاورزی و آب را اقتصادی کرده و به فکر آینده و تهدیداتی که در مورد کم آبی وجود دارد، باشیم.
گرشاسبی گفت: ضروری است برای جلوگیری منابع آب شهرستان، با تعامل سازنده، مصرف آب را بهینه کنیم که در این خصوص باید میان مردم فرهنگ سازی انجام شود.
فرماندار مرند اولین سیاست شهرستان را اعتدال در مصرف آب بیان کرد و افزود: در راستای حمایت از کالای داخلی، باید کمک حال فعالان در عرصه کشاورزی باشیم و بازدارندگی هایی که در این زمینه اعمال می شود، تنها به خاطر حفظ سفره های زیرزمینی است.
گرشاسبی با تاکید بر لزوم ترویج آبیاری بارانی و قطره ای در شهرستان، اظهار داشت: برای استمرار زندگی، شغل و امنیت روانی و جانی، باید در خصوص استفاده بهینه از منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب کار جهادی انجام دهیم.
آبرسانی به دشت هرزندات و یکانات شهرستان مرند از رودخانه مرزی 'ارس' از جمله طرح های کاربردی و تاثیرگذار بر توسعه کشاورزی شمال غرب آذربایجان شرقی است که هر چند دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح بازمانده از سال های دور بکار بسته است، اما وضعیت خاص اقتصادی همراه با محدودیت منابع مالی موجب شده است که پیشرفت طرح کند باشد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.