رسول تقی پور روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، ضمن دعوت از اصحاب رسانه برای یاری به همگانی کردن و ترویج فرهنگ کمک به زندانیان غیرعمد، اظهار داشت: بدون تردید رسانه های گروهی می توانند با فرهنگ سازی نسبت به آزادی زندانیان غیر عمد گامی بلند و موثر بردارند.
وی نیاز مالی 588 زندانی غیرعمد استان برای آزادی از بند را افزون بر 130 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: البته بخشی از این مبالغ در قالب کمک های تسهیلاتی بانک مرکزی و اعتبارات ستاد دیه و همچنین بخشش طرف های دعوی و شاکیان قابل تامین است، اما قسمت عمده این مبلغ نیازمند مساعدت خیرین و نیکوکاران می باشد.
تقی پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 380 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با هزینه 100 میلیارد و 200 میلیون تومان آزاد شده اند، افزود: از این مبلغ 19 میلیارد تومان توسط تعداد 200 شاکی پرونده بخشیده شده و 75 میلیارد تومان نیز مشمول اعسار و تقسیط از دیه شده است.
وی عملکرد سه سال اخیر ستاد دیه آذربایجان شرقی را بیشتر از عملکرد 14 ساله این ستاد بیان کرد و گفت: طی 14 سال گذشته یکهزار و 35 نفر توسط این ستاد از زندان آزاد شده بودند که این رقم در سه سال اخیر به یکهزار و 400 نفر اقزایش یافته است.
تقی پور، استفاده از تسهیلات کم بهره و بدون کارمزد بانک مرکزی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد را مور اشاره قرار داد و با بیان اینکه این اعتبارات برای سالجاری 100 میلیارد تومان برای کل کشور است، اظهار داشت: از ابتدای امسال در آذربایجان شرقی 4 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده است.
وی آذربایجان شرقی را جزو استان های با جمعیت پایین کیفری و تبریز را در رده پایین ترین این آمار در میان کلانشهرهای ایران اعلام کرد که به گفته وی این امر نشان دهنده پاک بودن استان به لحاظ انواع جرایم و نیز همت والای خیرین و نیکوکاران برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد می باشد.
مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی ، شهرستان اهر را دارای بیشترین زندانی غیرعمد آزاد شده استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به جمعیت کیفری آن اعلام کرد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.