امام جمعه اهر روز دوشنبه در مراسم تحویل واحدهای مسکونی روستایی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، روستائیان از هرگونه خدمات بی‌بهره بودند به عبارتی ساکنان روستاها از آب سالم قابل شرب و حتی سرویس بهداشتی نیز محروم بودند ولی حالا که چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد خدمات زیربنایی مثل آب شرب، گاز، برق و تلفن و حتی اینترنت روانه روستاها شده است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده گفت: سپاه پاسداران امروز فقط یک نیروی نظامی نیست بلکه از طریق نخبگان توان دفاعی کشور را ارتقا می‌بخشد و از توانایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
وی افزود: سپاه پاسداران در محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های جهادی تاثیر خوبی در زندگی مردم داشته است به طوری که خانه‌سازی سپاه برای محرومان به اندازه کاغذبازی در ادارات دردسری برای مردم ندارد.
امام جمعه اهر با بیان اینکه سپاه و کمیته امداد امید مستضعفان و مردم مناطق محروم هستند، بیان کرد: بسیج، سپاه و کمیته امداد کارهای جهادی بسیاری با همکاری همدیگر انجام داده‌اند و احداث خانه‌های محروم یکی از نمونه‌های محرومیت‌زدایی است.
فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز گفت: ساخت این واحد در نیمه دوم مهرماه توسط بسیجیان حوزه بسیج روستایی فتح آغاز شد و با گذشت کمتر از سه ماه توانستیم واحد مددجویی را در روستای قلندر تکمیل و تحویل مالک دهیم.
سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی افزود: خانواده‌ای که امروز صاحب خانه شدند 6 نفر هستند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و خدمت به این خانواده‌ها افتخاری برای سپاه پاسداران و کمیته امداد است.
فرمانده سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه در احداث خانه محروم غیر از مصالح برای دستمزد هزینه‌ای پرداخت نشده است، گفت: بسیج نیروهای توانمندی در حوزه‌های مختلف دارد به عبارتی خانه‌های محروم در روستاها با همت و تلاش بسیجیان احداث می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش اهر هم از افتتاح مدارس خیرساز دو کلاسه روستای دامن‌آباد، دو کلاسه روستای ملالار و یک کلاسه روستای یایجلو با صرف اعتبار ۲۹۰ میلیون تومانی با همت خیرین ابراهیمی و نایب درختان خبرداد.
قادر رمضان پور افزود: مدرسه ۲ کلاسه روستای دامن‌آباد با زیربنای ۱۰۴ مترمربع و با صرف هزینه ۱۱۰ میلیون تومان بهره‌برداری می شود.
وی ادامه داد: در مدرسه روستای دامن‌آباد ۱۶ دانش‌آموز متشکل از ۱۰ دانش‌آموز دختر و ۶ دانش‌آموز پسر و ۲ معلم مشغول به تحصیل هستند.
رمضان پور گفت: همچنین مدرسه ۲ کلاسه روستای ملالار و یک کلاسه روستای یایجلو با همت خیرین شرکت آذر فولاد امین به ترتیب در زیربنای ۱۰۵ و ۷۶ مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، گشایش نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، کلنگ زنی ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی اهر، افتتاح مدارس خیرساز دو کلاسه روستای دامن‌آباد، دو کلاسه روستای ملالار و یک کلاسه روستای یایجلو و نیز بهره برداری از گلخانه کاشت گوجه فرنگی از دیگر طرح های افتتاح شده در شهرستان اهر است.
7225/6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.