به گزارش ایرنا، علی جلیلی روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه افزود: کاستن از زمان اجرای طرح ها در بخش های عمرانی و خدماتی زمینه ساز توسعه شهرستان و در نتیجه ارائه مناسب خدمات به شهروندان و بهره مندی آنها خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای زمان بندی و برنامه ریزی های اصولی می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن به طرح ها به صرفه جویی در منابع مالی نیز کمک کند.
وی با اشاره به اجرای طرح مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه اضافه کرد: در سال های اخیر کارهای مناسبی در جهت تامین و مدیریت منابع آب برای بهره مندی شهروندان در این شهرستان توسط آب و فاضلاب انجام شده که ارزشمند است.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این مراسم با اشاره به اجر معنوی خدمات رسانی به مردم گفت: آب به عنوان مایه حیات، نعمتی است که به وفور در این شهرستان به برکت کوه سهند و سد ساخته شده در اختیار مردم و شهروندان قرار دارد.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: مسئولان و نماینده شهرستان در راستای توسعه خدمات رسانی به مردم، در زمینه تامین اعتبار لازم برای توسعه مدول دوم تصفیه خانه آب و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان اهتمام مناسبی داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز با اشاره به کمبود ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان خواستار تسریع در اجرای مدول سوم آن شد.
حمید شکری افزود: با توجه به لزوم توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب، ساخت این فاز از تصفیه خانه فاضلاب نیازمند تامین اعتبار و برنامه ریزی برای این منظور است.
وی ادامه داد: با توجه به ایجاد مشکل برای تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه در زمان بارندگی ها، ایجاد مدول سوم تفیه خانه می تواند مشکل کمبود ظرفیت برای تصفیه پساب های شهری را مرتفع کند.
شکری اضافه کرد: با وجود تلاش های انجام شده در زمینه طرح های آبفا، در برخی مناطق حاشیه شهری مشکل کمبود شبکه جمع آوری فاضلاب شهری وجود دارد.
وی با اشاره به هدر رفت 30 درصدی آب در مصارف خانگی شهرستان افزود: با فرهنگ سازی مناسب در زمینه مدیریت آب، شاهد کاهش این هدر رفت و مصرف بهینه اب خواهیم بود.
معاون توسعه و بهره برداری آبفای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به آغاز اجرای این طرح گفت: با بهره برداری از این طرح، زمینه تصفیه 28 میلیون مترکعبی آب شرب برای شهروندان مراغه ای در هر سال در افق چشم انداز 1415 ایجاد خواهد شد.
خانی افزود: هم اکنون به صورت میانگین 70 درصد از جمعیت شهری استان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب بهره مند هستند که این میزان در شهرستان های مراغه و عجب شیر به بالای 90 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: برای توسعه شبکه فاضلاب مراغه نیز، رایزنی برای تخصیص ردیف اعتبار برای اجرای 56 کیلومتر از شبکه باقیمانده فاضلاب شهری با همکاری نمایندگان مجلس در حال انجام است.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز مطالعات اجرای طرح مدول سوم فاضلاب مراغه به تصویب رسیده و برای اجرا نیازمند تامین اعتبار و پیگیری آن است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز با اشاره به آغاز اجرای طرح مخزن زلال ساز تصفیه خانه اب این شهرستان گفت: این طرح در راستای ارتقای کیفیت تصفیه آب و افزایش بهره وری در این زمینه اجرا می شود.
صدیقی افزود: در این طرح، 15 هزار متر مکعب خاکبرداری، 240 تن آرماتوربندی و 2 هزار و 500 متر مکعب بتن ریزی انجام می شود.
وی اضافه کرد: حجم مخزن زلال ساز پنج هزار مترمکعب بوده که با پنج میلیارد تومان اعتبار در مدت 24 ماه احداث می شود.
حدود 68 هزار مشترک آب و 61 هزار مشترک فاضلاب در مراغه وجود دارد و شرکت آب و فاضلاب مراغه با حدود 500 کیلومتر خط انتقال آب و حدود 360 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان خدمات ارائه می کند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.