به گزارش ایرنا، وحید مجیدی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: هم اکنون 2 میلیون و 150هزار نفر از جمعیت سه میلیونی استان تحت پوشش این بیمه هستند که در راستای اجرای قانون همپوشانی نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر بیمه شده روستایی و عشایر داریم که بیشترین همپوشانی در این حوزه ها شناسایی و رفع شد، افزود: بر اساس تفاهم انجام شده بین تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح، بخش دیگری از همپوشانی‌ها شناسایی و رفع می شود.
مجیدی از پرداخت 850 میلیارد تومان هزینه درمانی به موسسات طرف قرارداد نیز خبر داد و گفت: این آمارها نشان از اهتمام دولت و مجلس برای تامین منابع سلامت است ولی باید از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پنج ماه از مطالبات موسسات پرداخت شده و در هفته سلامت هم 700 میلیارد ریال از مطالبات پرداخت می شود، افزود: به رغم مشکلات اقتصادی دولت توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد و بیستم هر ماه مطالبات ماه گذشته را پرداخت می کنیم.
مجیدی یادآوری کرد: در بخش سرپایی و بیمارستان‌ها 5 تا 6 ماه بدهی داریم که تلاش می‌کنیم آن را هم پرداخت و به‌ روز کنیم.
وی از راه‌اندازی سامانه 1666 صدای مشتری برای دریافت شکایات مردمی به شکل 24 ساعته خبر داد و گفت: پاسخگوی سوالات مردم بوده و بنده هم به عنوان مدیرکل دوشنبه‌ها به بیمه شدگان در این شماره تلفن پاسخگو هستم.
مجیدی، هوشمندسازی اداری و ارایه خدمات تمام الکترونیکی را گامی در راستای بهبود خدمات و صرفه جویی در منابع دانست و اظهار داشت: بیمارستان‌های دانشگاهی بدون دفترچه و با همان سیستم بیمارستان، با کدملی، مشکلات و نیازهای بیماران را برطرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه پرونده‌های تصویربرداری بیماران هم به صورت پرونده الکترونیکی ثبت می‌شود، گفت: با کنترل تعداد مراجعات زاید به ام آرآی، 19 هزار مراجعه تصویربرداری سال گذشته به 9 هزار مورد در سال جاری کاهش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به سوء استفاده برخی از موسسات از عنوان سازمان بیمه سلامت در صدور دفترچه و ارایه خدمات، خاطرنشان کرد: مردم به پیامک های تبلیغاتی صدور دفترچه توجه نکنند؛ این افراد سودجو بوده و اخاذی می‌کنند.
مجیدی در مورد آمار بیمه نشدگان در استان، گفت: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 در کل کشور، حدود هفت میلیون بیمه نشده داریم، در حالی که در آن زمان بیمه سلامت کامل اجرا نشده بود.
وی اضافه کرد: بیش از چهار میلیون و 300 هزار بیمه شده سلامت و تامین اجتماعی در استان داریم که با احتساب حدود500 هزار بیمه نیروهای مسلح، نزدیک به پنج میلیون بیمه شده داریم و این رقم، بیش از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی است و باید با شناسایی همپوشانی‌ها تا پایان سال 1398، تعداد واقعی بیمه نشده ها استخراج شود.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.