محمد جمال‌زاده روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از افتخارات نظام جمهوری اسلامی بوده و حضور دستگاه‌های نظارتی در این مراسم نشانگر اهمیت این دستگاه است.
وی با بیان اینکه این سازمان در اکثر موارد جزو دستگاه‌های برتر است، گفت: سپردن احداث ساختمان استانداری، ساختمان‌های نظارتی و برنامه و بودجه در اختیار این مجموعه نشانه موفقیت این دستگاه است.
جمال زاده با اشاره به اهمیت و ارزشمندی آموزش اظهار داشت: افرادی که در این مجموعه هستند یقین داشته باشند هرکاری که مدیری در این مجموعه انجام می دهد، پیش خداوند ارزش دارد.
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه تعلیم و تربیت اساس حیات بوده و اگر از اساس گله‌مندی وجود دارد، باید به ریشه آن توجه کرد، افزود: اگر نقصی وجود دارد باید به ریشه آن مراجعه کرده و برای رفع آن گام اساسی برداشت.
وی خاطرنشان کرد: ذات و اساس آموزش باید منجر به تغییر و تحول شود و اگر آموزشی در نتیجه آنها نباشد از ذات خود منحرف خواهد شد.
جمال‌زاده اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آموزشی که در مدارس وجود دارد منجر به رفتار صحیح و مسئولیت‌پذیری باشد و رشد اجتماعی به همراه داشته باشد، باید آموزش در خدمت پرورش تبیین شود همان آموزشی که الان در کشور ژاپن اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این همه احتکار و فساد ریشه در تعلیم و تربیت دارد، گفت: در سونامی که در ژاپن رخ داد صف طولانی از جمعیت برای گرفتن آب بود که هیچ بی نظمی در آن صف مشاهده نمی شد.
جمال زاده افزود: در ژاپن زلزله 6.5 ریشتری باعث ریخته شدن محتویات صندوق یک سوپرمارکت روی زمین می‌شود ولی مردم تک تک پول‌ها را جمع کرده و در صندوق می‌گذارند.
معاون رئیس سازمان نوسازی مدارس با تاکید بر اینکه باید در امر تعلیم و تربیت بازنگری جدی داشته باشیم،خاطرنشان کرد: نباید فقط به محفوظات بچه ها توجه کنیم بلکه بچه‌ها باید از رفتن به مدرسه لذت ببرند.
جمال‌زاده با تاکید به اینکه اگر توسعه، رشد و بالندگی می‌خواهیم باید به تربیت اساسی بپردازیم، گفت: زمانی توسعه در ایران شروع می‌شود که کارمان را از مهدکودک و دبستان آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه بدون توجه به آموزش از دوران ابتدایی توسعه‌ در کشور بوجود نمی آید، افزود: هنوز در ایران متوجه اهمیت و جایگاه مدارس در مقطع ابتدایی نشده‌ایم چراکه تا وقتی مدرسه‌ای نتواند فرزندان اجتماعی و ملزم به رعایت حقوق انسانی تربیت کند، حل مشکلات اقتصادی و رشد کشور محقق نمی‌شود.
جمال زاده حضور خیران مدرسه ساز را موجب دلگرمی دانست و افزود: چهار تا پنج برنامه در دستور اجرا قرار دارد تا مهر سال آینده هیچ مدرسه خشتی و گلی نداشته باشیم.
معاون سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: در حوزه مدرسه سبز، مطالعات خوبی در حال انجام است به طوری که مطالعات این طرح در سه استان شروع شده و امید است این مدارس در سراسر کشور گسترش یابد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات محمدرضا عیدی قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیر کل جدید سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی معرفی شد.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.