به گزارش ایرنا، حکیمه انتظاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید کارشناسان امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از طرح های عمرانی این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: نظارت فنی بر پروژه های دهیاری ها به جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و مدیریت هزینه ها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های ناظران فنی دهیاری مطرح است.
وی با تقدیر از عملکرد مطلوب ناظران فنی در اجرای هرچه بهتر و باکیفیت تر پروژه های عمرانی بخش مرکزی مراغه افزود: توجه به معماری بومی روستاها، زیباسازی و همچنین اولویت بندی پروژه های عمرانی با توجه به معماری روستایی از دیگر دغدغه های ناظران فنی در اجرای طرح های عمرانی در این بخش است.
وی اضافه کرد: کسب عنوان کارگزار نمونه کشوری، تعاونی برتر شهرستان و همچنین اخذ تندیس و مدال افتخار مدیریت کیفیت آلمان از سوی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی مراغه در سالجاری، نشان از توسعه زیرساخت های روستایی داشته و کمک حال اقتصاد روستاهای این بخش شده است.
انتظاری به اجرای طرح های عمرانی در روستای شلیلوند این بخش نیز اشاره کرد و افزود: دیوار حائل این روستا به مساحت 350 مترمکعب و با اعتبار 350 میلیون ریال در دست اجراست.
وی به طرح های عمرانی روستای گل تپه نیز اشاره کرد و افزود: اجرای جدول گذاری، کانیو و تعریض پل به طول 800 متر و با اعتبار 950 میلیون ریال وبا پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد، ساماندهی قبرستان روستا با اعتبار 50 میلیون ریال و اجرای لاشه چینی به مساحت 400 مترمکعب و با اعتبار 350 میلیون ریال از طرح های عمرانی بخشداری مرکزی در این روستا است.
بخشدار مرکزی مراغه ادامه داد: همچنین جدول گذاری به طول 400 متر و با اعتبار 400 میلیون ریال در روستای قیه بلاغ و اجرای دیوار سیل بند در روستای کهلان به مساحت 400 مترمکعب و با اعتبار 540 میلیون ریال از دیگر طرح های عمرانی بخشداری مرکزی در روستاهاست.
وی اضافه کرد: زیرسازی مسیر روستاهای مغانجیق، شلیلوند و قرطاول به مساحت 8 هزار مترمربع و با 2 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار به اتمام رسیده و آماده آسفالت ریزی است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 219 نفر عضو و 68 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.