حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی روز شنبه در آیین طشت گذاری و استقبال از ماه محرم الحرام در جمع عزاداران حسینی بناب با اشاره به اینکه 80 درصد مشکلات موجود در کشور را خودمان به وجود آورده ایم، خاطرنشان کرد: ملت ایران ملت بی نظیری است و همان گونه که بنیان گذار جمهوری اسلامی هم گفتند «چه در زمان پیامبراکرم(ص)، چه در زمان امیرالمؤمنین علی(ع) و چه در زمان امام حسین(ع) چنین ملتی وجود نداشته است».
وی با اشاره به جنگ روانی و فضای تبلیغاتی دشمن برای ناامیدسازی ملت ایران افزود: در این میان افراد سودجویی نیز هستند که فکر می کنند با احتکار خود را از مشکلات نجات خواهند داد، در حالی که این گونه نیست و در مشکل قراردادن کشور در همه حال برای همگان آسیب زاست.
حجت الاسلام باقری بنابی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) نام برد و خاطرنشان کرد: اگر ملت نخواهند از وضع موجود عبور کنند، هیچ دولتی نمی تواند به وضع آشفته سروسامان دهد.
وی اظهارداشت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود، اشرار و فاسدان بر مردم مسلط خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) باید برای ما درس، موعظه و عبرت باشد و اگر 40 سال است انواع بلاها را سر ما می آورند، به خاطر این است که می خواهیم پرچم امام حسین(ع) برافراشته باشد و گرنه فعالیت هسته ای و موشکی ما بهانه است.
امام جمعه شهرستان بناب گفت: امروز امنیتی که در ایران وجود دارد، در هیچ کشوری وجود ندارد و آن را مرهون خون پاک شهدا و مدافعان حرم هستیم.
حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به برخی شبهه افکنی ها بر چرایی حضور مدافعان حرم در میدان جنگ اظهار داشت: اگر جوانان ما وارد میدان نبرد با دشمنان نمی شدند، خاک ما باید به عرصه جنگ با داعشی ها تبدیل می شد و باید در شهرهای خودمان با دشمن مقابله می کردیم.
وی با بیان اینکه آمریکا با وجود میلیاردها دلار هزینه در منطقه برای شکست جمهوری اسلامی همچنان ناکام مانده است؛ گفت: دشمن امروز علیه نظام بسیج شده است و باید در برابر توطئه های دشمن حساس و هوشیار بود.
امام جمعه بناب در جمع عزاداران حسینی مسجد آقاسلیم این شهرستان فرارسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و از عزاداران خواست خالصانه در عزای امام حسین(ع) قدم بردارند و در عزاداری های خود به انگیزه قیام امام حسین (ع) بیشتر توجه کنند.
مردم حسینی شهرستان بناب چند روز مانده به آغاز ماه محرم با آیین سنتی طشت گذاری به استقبال این ماه پردرد و رنج می روند.
مراسمی که خاطره تشنگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش را در صحرای خشک و سوزان نینوا در اذهان زنده می کند و برگزاری این آیین از علاقه و ارادت مردم منطقه بناب به سیدالشهداء(ع) حکایت دارد.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.