نکات مهمی که قبل از خرید کامپوتر دست دوم باید بدانید

بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی رغم تمایل بسیاری به خرید دستگاه های استوک، اما تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده در کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده توسط شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ هنگام خرید یک دستگاه بازسازی شده، باید از گارانتی و لوازم جانبی اصلی دستگاه صرف نظر و با ایرادات فیزیکی مقابله کنید، اما از نظر قانونی، هیچ تعریف واقعی از کلمه "Refurbished" وجود ندارد و ممکن است عباراتی مانند دارای مالک قبلی را ببینید.

بازسازی شده است یا مرجوعی؟

مهم است بدانید که آیا دستگاه بازسازی شده قبل از استفاده بازگردانده شده است یا شاید خریدار یا گیرنده تصمیم گرفته باشد که آن را نخواسته یا بسته بندی آن آسیب دیده است، بنابراین بدون استفاده از آن برای احتیاط بازگردانده شده است.

با دانستن اینکه در بیشتر موارد، برای اینکه دستگاه بازسازی شود، باید به نوعی تعمیر، تمیز کردن یا تعمیرات آرایشی نیاز داشته باشد از این رو، وقتی برچسب بازسازی شده روی محصول قرار می‌گیرد، قیمت باید بسیار کاهش یابد، بنابراین از فروشنده در مورد منشاء محصول سوال کنید.

چه کسی بازسازی را انجام داده است؟

همه بازسازی‌ها یکسان نیستند. این امکان وجود دارد که شخص ثالث کار را انجام دهد و محصول را مجدداً بفروشد. به طور کلی، توجه به نوسازی توسط شرکت اصلی، حرکت هوشمندانه‌تری است.

دستگاه بازسازی شده توسط کارخانه، بسته بندی و قطعات مناسبی دارد تا محصول را تا حد امکان به محصول نو نزدیک کند، بنابراین به دنبال "تأیید شده کارخانه" یا موارد مشابه باشید.

همه اقلام همراه دستگاه هست؟

محصولات بازسازی شده اغلب بدون لوازم جانبی همراه با خرید محصول جدید ارائه می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید وسایل نوسازی ارائه شده توسط سازنده را پیدا کنید تا بتوانید تمام لوازم جانبی را تهیه کنید.

آیا محصول هنوز گارانتی دارد؟

هیچ محصولی را که گارانتی ندارد خریداری نکنید، زیرا خطر ممکن است به معنای دریافت سخت افزاری باشد که به درستی کار نکند. به یاد داشته باشید، این که یک دستگاه می‌تواند کار کند به این معنی نیست که کامل است و همه چیز همانطور که باید کار می‌کند. طبق قانون، دستگاه باید بتواند کاری را که برای آن طراحی شده است انجام دهد، حتی اگر به عنوان استفاده شده فروخته شود.

بهترین شرط شما این است که مستقیماً از فروشنده بپرسید که آیا گارانتی وجود دارد یا خیر، تخفیف قیمت ممکن است ارزش ریسک را نداشته باشد - برای مثال، مدت زمان گارانتی را بررسی کنید.

تعریف اصطلاح بازسازی

هیچ قانونی در مورد نحوه طبقه بندی یک محصول تعمیر شده وجود ندارد، به جز این واقعیت که فروشنده نمی‌تواند بگوید کاملاً جدید است. با این حال، می‌توان گفت که در حد نو است، که می‌تواند به این معنی باشد که این دستگاه هرگز استفاده نشده است.

همچنین ممکن است به این معنی باشد که محصول پس از یک کار سخت به آن وضعیت بازگردانده شده است، مثلاً ممکن است صفحه نمایش خراشیده یا ترک خورده جایگزین شود. اگر می‌توانید بدانید که دقیقاً معنی "در حد نو" چیست، مفید است.

سیاست عودت محصول چیست؟

اینکه بتوانید متوجه مشکلات محصول شوید زمان می‌برد. شما حداقل یک ماه برای تشخیص این موضوع به زمان نیاز دارید و این باید در مورد محصولات بازسازی شده نیز صدق کند.

اگر نمی‌توانید حداقل دو هفته از محصول استفاده کنید و امکان بازگرداندن آن بدون هیچ هزینه‌ای وجود ندارد، آن را خریداری نکنید و به یاد داشته باشید که وقتی محصول را دریافت کردید، پس از باز کردن آن یک بازرسی کامل انجام دهید.

کدام دستگاه را نباید هرگز خریداری کرد؟ 

این موضوع در نهایت به شما بستگی دارد، اما توصیه می‌کنیم از دستگاه‌هایی مانند هدفون و هندزفری، و موارد مکانیکی مانند صفحه کلید، هارد دیسک یا درایو‌های حالت جامد و تلویزیون خودداری کنید. زیرا تشخیص عمر تلویزیون و نحوه استفاده از آن دشوار است.

با این حال، برخی از این خرید‌ها ممکن است قابل قبول باشند، اگر به شرکتی که پشت محصول بازسازی شده اعتماد دارید، فقط باید محصولات بازسازی شده را از شرکت‌های منتخب خریداری کنید. 

مقایسه قیمت

قبل از خرید یک دستگاه بازسازی شده، یک مقایسه قیمت انجام دهید. هنگامی که یک کالای مرمت شده ارزان پیدا کردید، به سایت بازسازی شده دیگری بروید تا ببینید آیا همان مدل یا مشابه آن با قیمت کمتری موجود است یا خیر.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید