​«کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه عصر امروز با حضور در حرم امام خمینی به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد. وی همچنین با یادگار امام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کرد.

«کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه عصر امروز با حضور در حرم امام خمینی به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، وی همچنین با یادگار امام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کرد.

در این دیدار تامبلا با تأکید بر گسترش روابط دو کشور گفت: هرچقدر روابط دو کشور نزدیک تر باشد، می‌توانیم در مبارزه با دشمن مشترک یعنی غرب بهتر مبارزه کنیم.

ادای احترام نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه نسبت به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران

نخست وزیر بورکینافاسو عملیات اخیر کشورمان در مواجهه با رژیم صهیونیستی را نیز نشانه تأثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران دانست. 

وی بر تشکیل گروهی از کشورها از جمله ایران در مقابله با کشورهای قدرتمند جهان تأکید کرد و گفت: این راهی بود که امام خمینی آغاز کرد. 

یادگار امام نیز با تمجید از نگاه منتقدانه نخست وزیر بورکینافاسو به فرهنگ غرب، یادآور شد: تأکید ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی روی پای خودمان و زنده کردن هویت دینی مان بود‌. چرا که جامعه ما پیش از انقلاب به شدت متأثر از فرهنگ منحط غرب بود البته این به معنای چشم پوشی از نکات مثبت فرهنگ دیگر بخش های جهان نیست. 

وی در ادامه با نپذیرفتنی خواندن وضعیت کنونی فلسطین، بر موضع‌گیری نسبت به آن تأکید کرد. 

ادای احترام نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه نسبت به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران

سیدحسن خمینی با خرسندی از اعتراضات جاری در دانشگاه های آمریکا گفت: باید توجه خود را بر وجدان های پاک انسان ها معطوف کنیم. کسی فکر نمی‌کرد صدای مظلومیت انسان ها در دانشگاه های آمریکا نیز شنیده شود. ولی وقتی بحث مقابله با ظلم مطرح شود، جان انسان ها همراه می‌شود. 

یادگار امام در این دیدار بر تعمیق روابط دو جانبه نیز تأکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.