قبل و بعد از یوگا این مواد غذایی را مصرف کنید

یوگا فقط یک فعالیت بدنی نیست، بلکه یک تمرین جامع است که بدن و ذهن شما را تغذیه می کند. جسم و روح شما را به هم متصل می کند و به شما انرژی و آرامش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ به نقل از وبسایتOnlymyhealth:   اگر یوگا تمرین می‌کنید، مهم است که قبل و بعد از جلساتتان به آنچه می‌خورید توجه کنید، زیرا توجه به رژیم غذایی، بیشترین بهره را از تمرین یوگا می‌برد.

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می توانید قبل از یوگا بخورید


یوگا

میوه

خوردن میوه ها می تواند سلامت ماهیچه ها را بهبود بخشد، و آنها غذاهای عالی برای خوردن قبل از تمرین یوگا هستند، مانند موز، انواع توت ها، و سیب.

غلات کامل

مطالعات نشان می دهد که خوردن کربوهیدرات قبل از یوگا می تواند از عملکرد ورزشی حمایت کند. غلات کامل مانند بلغور جو دوسر و نان تست سبوس دار سرشار از کربوهیدرات های پیچیده هستند. اگر آن را قبل از جلسه یوگا مصرف کنید، در طول تمرین انرژی شما را تامین می کند.

ماست

ماست ساده می تواند منبع خوبی از پروتئین و پروبیوتیک ها باشد که برای هضم و سلامت کلی روده مفید هستند.

آبمیوه ها

ترکیب میوه ها، سبزیجات برگ دار و منبع پروتئینی مانند ماست می تواند یک نوشیدنی با طراوت و مغذی قبل از یوگا باشد.

آجیل و دانه ها

طبق یک مطالعه، فیبر موجود در آجیل و دانه‌ها می‌تواند انرژی شما را بدون ایجاد احساس سیری در حین تمرین یوگا تامین کند، مانند بادام، گردو یا تخمه کدو تنبل که تعادل خوبی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم را برای شما فراهم می‌کند. .

خیس کردن

مهم است که قبل از جلسه یوگا خود را هیدراته نگه دارید تا انرژی خود را دست نخورده نگه دارید، و جدای از نوشیدن آب، آب نارگیل می تواند یک مکمل عالی برای هیدراتاسیون شما باشد زیرا به شما در تامین مواد معدنی کمک می کند.
یوگا

غذاهایی که می توانید بعد از یک جلسه یوگا بخورید

پس از یک جلسه یوگای جوان کننده، ضروری است که بدن خود را با مواد مغذی مناسب برای کمک به ریکاوری و ترمیم عضلات پر کنید، بنابراین مهم است که یک وعده غذایی یا میان وعده متعادل را ظرف 30 دقیقه تا دو ساعت پس از تمرین یوگا مصرف کنید، مشروط بر اینکه این وعده غذایی حاوی غذاهای غنی از پروتئین است که به ترمیم عضلات و رشد آنها کمک می کند.

همچنین می‌توانید پس از تمرین یوگا برای جلوگیری از درد عضلانی و بهبودی، از سبزیجات برگ‌دار غنی از آنتی‌اکسیدان مانند اسفناج، کلم پیچ یا کلم بروکلی برای کاهش التهاب ماهیچه‌ها استفاده کنید.

همچنین مهم است که بعد از یک جلسه یوگا، به خصوص پس از از دست دادن مقداری عرق، هیدراته شده باشید، بنابراین مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید.

 

دیدگاه تان را بنویسید