رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 6 جنایت مرتکب شد که در نتیجه آن 79 فلسطینی به شهادت رسیدند و 86 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 6 جنایت مرتکب شد که در نتیجه آن 79 فلسطینی به شهادت رسیدند و 86 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 34 هزار و 262 شهید رسید و شمار زخمی ها نیز به 77هزار و 229 نفر رسید.

 

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد

دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد کشورش، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

به گزارش پایگاه خبری "فلسطین الیوم" "کامینا جانسون اسمیت"، وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام کرد که کشورش، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

اسمیت پس از رایزنی هایی در کابینه این کشور گفت: "ما همچنان خواستار اجرای راه حل دو دولت به عنوان تنها راه حل قابل اجرای برای پایان دادن به درگیری دیرینه و تضمین امنیت "اسرائیل" و حمایت از حقوق ملت فلسطین هستیم. جامائیکا با به رسمیت شناختن دولت فلسطین، بر ضرورت دستیابی به راه حل دو کشور بیش از پیش تأکید می کند.

وی خاطرنشان کرد که کشورش این تصمیم را در راستای پایبندی به منشور سازمان ملل برای ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز بین کشورها و به رسمیت شناختن حاکمیت قوانین بین الملل و حق تعیین سرنوشت ملت ها گرفته است.

اسمیت در ادامه گفت: ما نگران جنگ در غزه و تشدید بحران انسانی در این منطقه و خواستار آتش بس فوری و تقویت امکان ورود کمک های بشردوستانه به غزه به خصوص برای زنان و کودکان هستیم.

با احتساب جامائیکا تا کنون 141 کشور، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

شایان ذکر است که فلسطین با تصویب مجمع عمومی در 29 نوامبر 2012 به عنوان عضو ناظر سازمان ملل پذیرفته شد.

فلسطین در سال 2011 خواستار عضویت کامل در سازمان ملل شده بود اما این درخواست در آن زمان مورد حمایت قرار نگرفت و کار، به رأی گیری در شورای امنیت کشیده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.